|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP újpesti szervezetének felhívása
"Mindazok a kisgazdapárti vagy a
Kisgazdapárttal szimpatizáló újpesti lakosok, akiknek az elmúlt négy
évtized diktatúrájától politikai rendőrségi zaklatásban volt részük,
internálás vagy bírói politikai ítélet következtében kellett
szenvedniük, panaszuk rövid leírását juttassák el a Kisgazdapárt
Újpesti Szervezetének (Budapest, IV., Szent István tér 14. sz.)
klubhelyiségébe."
SZER, A mai nap:
SZDSZ-szimpózium a szegénységről
"Az amúgy is szűkös erőforrásokat Solt Ottilia és az SZDSZ többi
szakértője szerint az elmaradott vidékek, falvak és az oktatás,
különösen a szakoktatás támogatására kell fordítani. Fel kell hagyni
a foglalkoztatottság állami irányításával s ösztöndíj-rendszerrel
kellene biztosítani, hogy a körülbelül egymilliós nagyságrendű,
szakképzetlen, még 8 osztályt sem végzett, munkához csak
alkalmanként jutó embertömegnek legalább a gyerekei bejuthassanak a
munkaerő-piacra."
|
|
|
|
|
|
|
MBB: Egy sokoldalú vállalkozás (1.rész)
|
München, 1989. november 15. szerda (MTI-Panoráma)
A Messerschmitt név hallatán Magyarországon mindenkinek a II. világháború nevezetes harci gépei jutnak eszébe. E közismert név azonban nem csak a múltat fémjelzi, napjainknak is nem lebecsülendő valósága. A nagynevű cég azóta más vállalatokkal egyesült, és az így letrejött konszern - a Messerschmitt-Bölkow-Blohm GmbH (MBB) - egyike az NSZK mamutvállalkozásainak. A fő profil természetesen, ma is a repülőgépgyártás, de mint az MBB müncheni központjában elmondták, a harci repülőgépek előállítása 1988-ra már a polgári célú repülőgépgyártás mögé szorult. Az előbbi a 21, az utóbbi pedig a 36 százalékát teszi ki a MBB össztevékenységének. A több városban kis híján 40 ezer főt foglalkoztató óriáscég számos más területere is kiterjesztette tevékenységi körét, így profiljában a haditechnika 21, az űrhajózás 9, a helikoptergyártás 6 százalékkal részesedik, a további 7 százalék pedig egyéb gyártmányokat takar. A cég forgalma, amely kilenc év alatt csaknem megháromszorozódott, napjainkban is fellendülőben van. Az 1982-86-ig tartó visszaesés, illetve egy helyben topogás után forgalmát tavaly 1986-hoz képest 26,4 százalékkal, 1987-hez képest pedig 16,8 százalékkal növelte. Az MBB, napjainkra jellemző módon, nem csupán késztermékekkel jelenik meg a piacon, hanem más országbeli cégekkel együtt a nagy nemzetközi kooperációs programoknak is részese, hogy csak a legismertebbet, az AIRBUS-programot említsük, melyben részesedése tekintélyes - 37,9 százalékos. Az AIRBUS-programot - azon túl, hogy a közép- és a hosszútávú, nagy befogadóképességű repülőgépek iránt a 60-as években megnövekedett a kereslet - a nyugat-európai országoknak az a szándéka hívta életre, hogy a szétforgácsolt európai repülőgépgyártást egyesítve hatékony konkurrenciát teremtsenek a korábban egyeduralkodó amerikai repülőgépgyártókkal szemben. Rendkívül sikereseknek bizonyultak a program keretében francia, brit, spanyol, belga és holland partnerekkel együtt létrehozott ,,légibusz,,-típusok: az A 300, az A 310 és az A 320 - 267, 218 illetve 150 utasférőhellyel. További típusok kifejlesztéséhez is hozzáláttak, így az A 330 típus 8850 kilométer hatótávolság mellett 335 utas szállítására lesz képes, az A 340 pedig kifejezetten hosszútávú utasszállító repülőgép lesz, 13 800 kilométeres - egyszeri felszállással megtehető - maximális repülési távolságával és 260 utasférőhelyével. Mindkettő rendkívül gazdaságos üzemelésű és a legkorszerűbb technikával felszerelt gép, és a kilencvenes évek elején szándékozzák mindkettőt forgalomba hozni. (folyt)
1989. november 15., szerda 14:43
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|