Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 15.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az FKgP újpesti szervezetének felhívása

"Mindazok a kisgazdapárti vagy a Kisgazdapárttal szimpatizáló újpesti lakosok, akiknek az elmúlt négy évtized diktatúrájától politikai rendőrségi zaklatásban volt részük, internálás vagy bírói politikai ítélet következtében kellett szenvedniük, panaszuk rövid leírását juttassák el a Kisgazdapárt Újpesti Szervezetének (Budapest, IV., Szent István tér 14. sz.) klubhelyiségébe."
SZER, A mai nap:

SZDSZ-szimpózium a szegénységről

"Az amúgy is szűkös erőforrásokat Solt Ottilia és az SZDSZ többi szakértője szerint az elmaradott vidékek, falvak és az oktatás, különösen a szakoktatás támogatására kell fordítani. Fel kell hagyni a foglalkoztatottság állami irányításával s ösztöndíj-rendszerrel kellene biztosítani, hogy a körülbelül egymilliós nagyságrendű, szakképzetlen, még 8 osztályt sem végzett, munkához csak alkalmanként jutó embertömegnek legalább a gyerekei bejuthassanak a munkaerő-piacra."

MBB: Egy sokoldalú vállalkozás (1.rész)

München, 1989. november 15. szerda (MTI-Panoráma)

A Messerschmitt név hallatán Magyarországon mindenkinek a II.
világháború nevezetes harci gépei jutnak eszébe. E közismert név
azonban nem csak a múltat fémjelzi, napjainknak is nem lebecsülendő
valósága. A nagynevű cég azóta más vállalatokkal egyesült, és az így
letrejött konszern - a Messerschmitt-Bölkow-Blohm GmbH (MBB) -
egyike az NSZK mamutvállalkozásainak.

    A fő profil természetesen, ma is a repülőgépgyártás, de mint az
MBB müncheni központjában elmondták, a harci repülőgépek előállítása
1988-ra már a polgári célú repülőgépgyártás mögé szorult. Az előbbi
a 21, az utóbbi pedig a 36 százalékát teszi ki a MBB
össztevékenységének. A több városban kis híján 40 ezer főt
foglalkoztató óriáscég számos más területere is kiterjesztette
tevékenységi körét, így profiljában a haditechnika 21, az űrhajózás
9, a helikoptergyártás 6 százalékkal részesedik, a további 7
százalék pedig egyéb gyártmányokat takar. A cég forgalma, amely
kilenc év alatt csaknem megháromszorozódott, napjainkban is
fellendülőben van. Az 1982-86-ig tartó visszaesés, illetve egy
helyben topogás után forgalmát tavaly 1986-hoz képest 26,4
százalékkal, 1987-hez képest pedig 16,8 százalékkal növelte.

    Az MBB, napjainkra jellemző módon, nem csupán késztermékekkel
jelenik meg a piacon, hanem más országbeli cégekkel együtt a nagy
nemzetközi kooperációs programoknak is részese, hogy csak a
legismertebbet, az AIRBUS-programot említsük, melyben részesedése
tekintélyes - 37,9 százalékos.

    Az AIRBUS-programot - azon túl, hogy a közép- és a hosszútávú,
nagy befogadóképességű repülőgépek iránt a 60-as években
megnövekedett a kereslet - a nyugat-európai országoknak az a
szándéka hívta életre, hogy a szétforgácsolt európai
repülőgépgyártást egyesítve hatékony konkurrenciát teremtsenek a
korábban egyeduralkodó amerikai repülőgépgyártókkal szemben.
Rendkívül sikereseknek bizonyultak a program keretében francia,
brit, spanyol, belga és holland partnerekkel együtt létrehozott
,,légibusz,,-típusok: az A 300, az A 310 és az A 320 - 267, 218
illetve 150 utasférőhellyel. További típusok kifejlesztéséhez is
hozzáláttak, így az A 330 típus 8850 kilométer hatótávolság mellett
335 utas szállítására lesz képes, az A 340 pedig kifejezetten
hosszútávú utasszállító repülőgép lesz, 13 800 kilométeres -
egyszeri felszállással megtehető - maximális repülési távolságával
és 260 utasférőhelyével. Mindkettő rendkívül gazdaságos üzemelésű és
a legkorszerűbb technikával felszerelt gép, és a kilencvenes évek
elején szándékozzák mindkettőt forgalomba hozni. (folyt)


1989. november 15., szerda 14:43


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Szolnok 36-161: Most megy ez a műsor az UFo-król. Azt szeretném kérdezni, hogy miért olyan embereket hívtak, akik nem hisznek az egészben? És nincs is semmi véleményük az egészről. - Ennyi rosszarcú embert hogyan tudtak felsorakoztatni? Ez valami borzasztó! - A műsorban miért kell megcáfolni azt, amit a kiskatona mondott? 134-16-32 - Beszélni szeretnék a műsorban valakivel. Én kint voltam Kaliforniában és augusztus elején kint többen is látták ezt az UFO-t. - Trethon Juditnak üzenem, hogy attól, hogy ő a fáról mászott le, nem biztos, hogy mások is a fáról másztak le. Nekem volt apám és anyám. - 11-84-169: Kóthy Juditot kérem, hogy hívjon fel közvetlenül az adászárás után, nagyon érdekes dolgokat szeretnék neki mondani."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD