|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP újpesti szervezetének felhívása
"Mindazok a kisgazdapárti vagy a
Kisgazdapárttal szimpatizáló újpesti lakosok, akiknek az elmúlt négy
évtized diktatúrájától politikai rendőrségi zaklatásban volt részük,
internálás vagy bírói politikai ítélet következtében kellett
szenvedniük, panaszuk rövid leírását juttassák el a Kisgazdapárt
Újpesti Szervezetének (Budapest, IV., Szent István tér 14. sz.)
klubhelyiségébe."
SZER, A mai nap:
SZDSZ-szimpózium a szegénységről
"Az amúgy is szűkös erőforrásokat Solt Ottilia és az SZDSZ többi
szakértője szerint az elmaradott vidékek, falvak és az oktatás,
különösen a szakoktatás támogatására kell fordítani. Fel kell hagyni
a foglalkoztatottság állami irányításával s ösztöndíj-rendszerrel
kellene biztosítani, hogy a körülbelül egymilliós nagyságrendű,
szakképzetlen, még 8 osztályt sem végzett, munkához csak
alkalmanként jutó embertömegnek legalább a gyerekei bejuthassanak a
munkaerő-piacra."
|
|
|
|
|
|
|
"Kiszivárogtatás" 2.
|
Idézem tovább a pénzügyminiszteri nyilatkozatot: "Szó sincs arról, hogy a kormány előző igérete ellenére megváltoztatná a jelenlegi rendszert, viszont - s most tessék figyelni - a novemberi országgyűlés elé terjeszti az ÁFA magánimportra történő kiterjesztését, s ez a gépkocsikat is érinti." Világos beszéd? Világos Érthető és egyértelmű javaslat? Aligha félreérthető Mit mondott a vámparancsnokság helyettes vezetője? Ugyanezt. Illetve: ő csakis a személygépkocsikról beszélt, míg a pénzügyminiszteri nyilatkozat általában szól az ÁFA magánimportra történő kiterjesztéséről. És ezügyben elhanyagolhatóan mellékes kérdés, hogy az Országgyűlés megszavazza-e: az akadozva működő videók, energiafaló hűtőszekrények, bádoghangú hi-fi tornyok, két-három generációval korábban született számítógépek és a nálunk még mindig korszerűnek számító autók behozatala nehezíthető-e avagy sem a kiméletlenül magas ÁFA megfizettetésével? Valószínűsíthető, hogy az egyre józanabbul gondolkodó és egyre felelősebben cselekvő Parlament nem vállalkozik ilyen javaslat megszavazására, már csak azért sem, mert ugye időközben - és villámgyorsan - született az újabb intézkedés: aki a világútlevél birtokosa és utazni akar, az évente és legfeljebb 50, azaz ötven dollárnyi valutához juthat. Gyakorlottabb utazók jól tudják, hogy ez a pénz annyi, amennyit kiváltani sem érdemes, mert egyszerűen semmire sem elég. Ám milyen érdekes: ez az intézkedés nem "szivárgott ki". Pedig ez egy aprócska ország, ahol egyszerűen nincsenek, mert nem lehetnek különösebb titkok. Vagyis: valószínűsíthető, hogy mert az autóügy, úgymond, "kiszivárgott", s mert ezügyben elementáris erejű felháborodás volt várható, a kormányzat nagyon gyorsan visszakozott és azonnyomban lépett is. Autóvám-emelés, autó-ÁFA most nincs, ám van helyette a turistaellátmány befagyasztása. Analóg eset az autópályadíj: tiltakozás? Jó. Akkor autópályadíj sincs, de van helyette a mindenkit sújtó és minden módon "begyűrűző" benzináremelés. Mindez persze a rémisztő kényszerhelyzetben vergődő kormányzat még rémisztőbb kényszerintézkedései közé sorolandó, amelyeket - tetszik, nem tetszik -, de el kell fogadnunk, meg kell szenvednünk, s valami módon ki kell bírnunk. Sikerül-e, vagy sem - ki tudja? (folyt.)
1989. november 15., szerda 11:45
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|