Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 15.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az FKgP újpesti szervezetének felhívása

"Mindazok a kisgazdapárti vagy a Kisgazdapárttal szimpatizáló újpesti lakosok, akiknek az elmúlt négy évtized diktatúrájától politikai rendőrségi zaklatásban volt részük, internálás vagy bírói politikai ítélet következtében kellett szenvedniük, panaszuk rövid leírását juttassák el a Kisgazdapárt Újpesti Szervezetének (Budapest, IV., Szent István tér 14. sz.) klubhelyiségébe."
SZER, A mai nap:

SZDSZ-szimpózium a szegénységről

"Az amúgy is szűkös erőforrásokat Solt Ottilia és az SZDSZ többi szakértője szerint az elmaradott vidékek, falvak és az oktatás, különösen a szakoktatás támogatására kell fordítani. Fel kell hagyni a foglalkoztatottság állami irányításával s ösztöndíj-rendszerrel kellene biztosítani, hogy a körülbelül egymilliós nagyságrendű, szakképzetlen, még 8 osztályt sem végzett, munkához csak alkalmanként jutó embertömegnek legalább a gyerekei bejuthassanak a munkaerő-piacra."

Mégis lesz Suzuki? (1.rész)

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. október 29. vasárnap /MTI-TUD/ - Lehetséges, hogy mégis lesz Suzuki-gyártó japán-magyar vegyesvállalkozás. Erre lehet következtetni a japán sajtóban a hét végén napvilágot látott hírekből. Eszerint a távol-keleti ország első számú kiskocsigyártó cégének az elnöke, Suzuki Osamu november elején Magyarországra utazik, hogy az érintett járműipari vállalatokkal és a kormány magas rangú képviselőivel dűlőre vigye a négy éve húzódó ügyet. Az Aszahi Simbun szerint a 143 millió dolláros közös vállalkozás 30 százalékát a Suzuki, 10 százalékát a C. Itoh, Japán legnagyobb kereskedőháza, és 60 százalékát magyar konzorcium fedezné.

A Mainichi Daily News szerint az ezer köbcentis Cultus típus
képezné a magyar gyártási feltételekhez kifejlesztett változat
alapját. Évi 50 ezer személyautó gyártásáról lenne szó, amelyben -
az Asahi Evening News szerint - a leginkább az Ikarus lenne érintve.
Éppen négy éve, 1985 novemberében született az első ajánlat, amelyet
többször módosítottak. Ennek ellenére a múlt évben már-már
reménytelennek tűnt a terv megvalósítása, amelynek érdekében most
újabb ajánlattal készül a Suzuki elnöke Budapestre. Az egyik új
elképzelés szerint a motor kivételével minden alkatrészt
Magyarországon gyártanának, három évvel a gyár üzembehelyezése után.
Arról is szó lenne, hogy meghatározott hányadot Magyarország
exportálna Nyugat-Európába. Bartha Ferenc, a Magyar Nemzeti Bank
elnöke a Nihon Keizai Simbunnak adott interjújában szintén pozitívan
nyilatkozott a Suzuki-projekt megvalósítási lehetőségeiről.

    A japán személygépkocsi-gyártás meghonosítása Magyarországon
azonban sokkal többet jelentene a belföldi piaci igények
kielégítésénél. Az MTI tokiói tudósítójának erről Szeki Eidzsi,
japán budapesti nagykövete nemrégiben kifejtette, hogy a
Suzuki-együttműködés csak az első lépés lenne ahhoz, hogy
Magyarország bekapcsolódhasson egy nagyszabású nemzetközi járműipari
együttműködésbe. Amennyiben ugyanis a Suzuki-program részeként
kialakulna a nyugati normáknak megfelelő színvonalú alkatrészgyártás
Magyarországon, beleértve a kis- és középüzemi méretű háttéripart,
úgy a magyar járműipar az angliai japán gépkocsigyártás számára
jelenthetne alkatrész- és részegységgyártó, beszállító bázist. Az
ezredfordulón Angliában már 1 millió japán gépkocsit gyártanak majd,
tehát sokkal többről van szó, mint a korlátozott magyar piaci
igények középtávú kielégítéséről: olyan ipari szerkezetváltásról,
amely a járműipar megizmosodása esetén a nyugati iparhoz való
integrálódást tenné lehetővé - hangsúlyozta Japán budapesti
nagykövete. (folyt.)


1989. október 29., vasárnap 11:17


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Szolnok 36-161: Most megy ez a műsor az UFo-król. Azt szeretném kérdezni, hogy miért olyan embereket hívtak, akik nem hisznek az egészben? És nincs is semmi véleményük az egészről. - Ennyi rosszarcú embert hogyan tudtak felsorakoztatni? Ez valami borzasztó! - A műsorban miért kell megcáfolni azt, amit a kiskatona mondott? 134-16-32 - Beszélni szeretnék a műsorban valakivel. Én kint voltam Kaliforniában és augusztus elején kint többen is látták ezt az UFO-t. - Trethon Juditnak üzenem, hogy attól, hogy ő a fáról mászott le, nem biztos, hogy mások is a fáról másztak le. Nekem volt apám és anyám. - 11-84-169: Kóthy Juditot kérem, hogy hívjon fel közvetlenül az adászárás után, nagyon érdekes dolgokat szeretnék neki mondani."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD