|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP újpesti szervezetének felhívása
"Mindazok a kisgazdapárti vagy a
Kisgazdapárttal szimpatizáló újpesti lakosok, akiknek az elmúlt négy
évtized diktatúrájától politikai rendőrségi zaklatásban volt részük,
internálás vagy bírói politikai ítélet következtében kellett
szenvedniük, panaszuk rövid leírását juttassák el a Kisgazdapárt
Újpesti Szervezetének (Budapest, IV., Szent István tér 14. sz.)
klubhelyiségébe."
SZER, A mai nap:
SZDSZ-szimpózium a szegénységről
"Az amúgy is szűkös erőforrásokat Solt Ottilia és az SZDSZ többi
szakértője szerint az elmaradott vidékek, falvak és az oktatás,
különösen a szakoktatás támogatására kell fordítani. Fel kell hagyni
a foglalkoztatottság állami irányításával s ösztöndíj-rendszerrel
kellene biztosítani, hogy a körülbelül egymilliós nagyságrendű,
szakképzetlen, még 8 osztályt sem végzett, munkához csak
alkalmanként jutó embertömegnek legalább a gyerekei bejuthassanak a
munkaerő-piacra."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - első nap (33. rész) - Kulcsár 3.
|
A toleráns gyakorlatnak nincs jogi garanciája, a törékeny politikai egyensúly nem jelenthet valódi biztosítékot. Nem zárható ki az sem, hogy a politikai küzdelmek kiterjednek a bűnüldözés és az igazságszolgáltatás területére is, ami súlyos visszaélésekhez vezethet. A mai helyzet azonban nemcsak a politikai bizonytalanság miatt tarthatatlan, hanem azért is, mert ennek a ,,toleranciának,, a szükségessége a törvény időszerűtlenségét, tehát alkalmazhatatlanságát is bizonyítja. E törvényeket tehát meg kell változtatni. A Büntető Törvénykönyvet módosító törvényjavaslat az átmenetei időszak politikai küzdelmeinek büntetőjogi kereteit jelöli meg. A célunk az volt, hogy a már megindult, illetve a közeljövőben kibontakozó politikai és választási küzdelmekre figyelemmel a törvény a politikai tevékenység nagyobb szabadságát garantálja, és egyben biztosítsa az átalakuláshoz szükséges politikai stabilitást. A mai helyzetben nem foglalkozhatunk az alkotmánymódosítással bevezetésre kerülő új intézmények, közjogi méltóságok (Alkotmánybíróság, köztársasági elnök) büntetőjogi védelmével. Erre az új alkotmány elfogadását követően az átfogó büntetőjogi reform keretében kerülhet sor. Kulcsár Kálmán ezután a felülvizsgálat és az újraszabályozás alapvető szempontjait vázolta: - A törvényjavaslat egyik célkitűzése az volt, hogy a büntetőjogi fenyegetettség körét az indokolt és szükséges mértékre korlátozza. Konszolidált körülmények között például a magánszféra nem tartozhat az állambiztonsági büntetőjog szabályozási körébe. Nem büntethető tehát a véleménynyilvánítás szűk családi vagy baráti körben történve, még akkor sem, ha egyébként büntetőjogilag védett értékeket érint. Az életviszonyoknak erről a területéről a büntetőjognak ki kell vonulnia. Olyan új szabályozás kialakítására törekedtünk, amely nem korlátozza az alkotmányos keretek között folyó politikai küzdelmet, és nem kriminalizálja azt. Nyilvánvaló, hogy az alkotmányos keretek között maradó, a politikai rendszer megváltoztatását sürgető véleményeknek is nyilvánosságot kell kapniuk. A büntetőjognak nem feladata, hogy ezek elfojtásával a jelenlegi állapot konzerválására törekedjen. El kellett ezért hagyni azokat a rendelkezéseket, amelyek a változtatásra irányuló politikai törekvések akadályává válhatnak. Ezért törölni kellett például olyan több bűncselekmény törvényi tényállásában is szereplő fogalmat, mint az állami, társadalmi, gazdasági rend gyengítése. (folyt. köv.)
1989. szeptember 26., kedd 18:09
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|