|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Radikális Párt közleménye
"A Magyar Radikális Párt országos
gyűlést tart 1989. november 18-án 17 órától a Lágymányosi Közösségi
Házban. Minden érdeklődőt szeretettel várunk. Cím: XI., Körössy u.
Megközelíthető: 4-es villamossal a Budapest Skálánál lévő
végállomásig."
SZER, Periszkóp:
A Fekete doboz
"A Fekete doboz így egyfajta nemzetközi lelkiismeret lett,
amely
szerény, csendes munkájával, egyszerű jelenlétével dokumentálta a
mindenkori diktatúra bűneit. Fogadtatása ennek megfelelő: a hatalmon
lévők félnek tőle, támadják, a társadalom, vagy mindenekelőtt azok,
akik felemelik szavukat az igazságtalanság ellen, szeretik, védelmet
remélnek, várnak tőle."
|
|
|
|
|
|
|
Bejefeződőtt a KNEB vizsgálata a MERKUR-nál (1. rész)
|
1989. október 13., péntek - A MERKUR az idén eddig mintegy 100 ezer személygépkocsit értékesített, ebből 15 ezret soron kívül - jelentették be a KNEB pénteki sajtótájékoztatóján, amelyen a MERKUR-nál végzett vizsgálat tapasztalatairól számoltak be.
Az autóátvételnél jelenleg 42 intézmény élvez soron kívüliséget; alkalmazottaik, dolgozóik nem a várakozás sorrendjében, hanem - ha felárral is - rövid idő alatt juthatnak hozzá az autóhoz. Mindez nagyon sok ellenérzést szül az autóra várók körében. Az év elejétől a nyár közepéig a Központi Népi Ellenőrzési Bizottsághoz 400 bejelentés érkezett; ebből 257-en kártalanítást kértek azért, mert a MERKUR a szerződésben foglalt szállítási kötelezettségének időben nem tett eleget. A KNEB a kártalanítási igényeket továbbította a Kereskedelmi Minisztériumhoz, ahol most folyik az ügyek elbírálása. A kártalanítás intézményes megoldására is keresik a lehetőséget. A vizsgálati tapasztalatok alapján a KNEB szerint az elsőrendű feladat, hogy a Kereskedelmi Minisztériumban dolgozzák ki a személygépkocsi-értékesítés rendjének új szabályait, úgy, hogy a soron kívüli értékesítésnek is teremtsék meg a jogszabályi alapjait, majd ezeket hozzák nyilvánosságra. A KNEB szükségesnek tartja annak meghatározását is, hogy a jelenlegi vitatott értékesítési gyakorlat miatt anyagi hátrányt szenvedett megrendelők milyen körben és milyen módon kártalaníthatók. A soron kívül vásárolt gépkocsiknál alkalmazott felár mértékét a jelenleg érvényes pénzpolitikai elvek, a mindenkori bank-kamatlábak és a gépkocsi átadásáig várható várakozási időtartam figyelembevételével kellene meghatározni. A tájékoztatón a MERKUR vezérigazgatója elmondotta, hogy nem várható javulás a személyautó kínálatban. Ladákból 8 ezerrel, Polski Fiatokból 4 ezerrel kevesebb érkezik az idén, mint amennyi az előzetes szerződésekben szerepelt. A jövő évre 31 ezer Lada személygépkocsira ugyan már megkötötték a magánjogi szerződést, ám feltehető, hogy az idei lemaradást a szovjet partner nem pótolja. (folyt. köv.)
1989. október 13., péntek 18:29
|
Vissza »
|
|
Bejefeződőtt a KNEB vizsgálata a MERKUR-nál (2. rész)
|
A legnagyobb az elmaradás a Wartburg Tourist személygépkocsiknál, az NDK szállítások ugyanis az év elején leálltak, csak szeptemberben kezdődött meg újból a négyütemű kocsik átadása. Skodára 90 ezren várakoznak, ám ezúttal nemcsak az okoz gondot, hogy a partner évente legfeljebb 10 ezret szállít, hanem az is, hogy az új típus árában még nem sikerült megegyezni. A Skoda Favorit rubelről átszámított ára itthon 280 ezer forintot jelentene, szemben a Skoda jelenlegi 180 ezer forintos árával. A MERKUR vezérigazgatójának véleménye szerint az a tény, hogy több a forgalmazó, s hogy magánimportban is érkeznek be személygépkocsik, lényegesen nem javít a helyzeten, hiszen eddig mindössze 20 ezerrel gyarapodott ilyen módon a hazai személyautópark. Ahhoz, hogy az öregedő gépkocsipark átlagéletkorát legalább tíz év alá lehessen szorítani, évente 200 ezer új kocsira lenne szükség. Ezzel szemben feltehetően jövőre sem sikerül 140 ezernél többet beszereznie a MERKUR-nak, miközben az előjegyzők száma már meghaladja a 380 ezret. Mindössze arra van remény, hogy a forgalmazás rendjének változásával kevesebb sérelem éri a gépkocsira várakozókat. A MERKUR vezérigazgatója abban is reménykedik, hogy jövőre a soron kívüliséget már kevesebben élvezik, s megszűnnek a gépkocsi-elosztásban a szokásjogok. (MTI)
1989. október 13., péntek 18:32
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|