Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 13.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Radikális Párt közleménye

"A Magyar Radikális Párt országos gyűlést tart 1989. november 18-án 17 órától a Lágymányosi Közösségi Házban. Minden érdeklődőt szeretettel várunk. Cím: XI., Körössy u. Megközelíthető: 4-es villamossal a Budapest Skálánál lévő végállomásig."
SZER, Periszkóp:

A Fekete doboz

"A Fekete doboz így egyfajta nemzetközi lelkiismeret lett, amely szerény, csendes munkájával, egyszerű jelenlétével dokumentálta a mindenkori diktatúra bűneit. Fogadtatása ennek megfelelő: a hatalmon lévők félnek tőle, támadják, a társadalom, vagy mindenekelőtt azok, akik felemelik szavukat az igazságtalanság ellen, szeretik, védelmet remélnek, várnak tőle."

Bejefeződőtt a KNEB vizsgálata a MERKUR-nál (1. rész)

1989. október 13., péntek - A MERKUR az idén eddig mintegy 100 ezer személygépkocsit értékesített, ebből 15 ezret soron kívül - jelentették be a KNEB pénteki sajtótájékoztatóján, amelyen a MERKUR-nál végzett vizsgálat tapasztalatairól számoltak be.

Az autóátvételnél jelenleg 42 intézmény élvez soron kívüliséget;
alkalmazottaik, dolgozóik nem a várakozás sorrendjében, hanem - ha
felárral is - rövid idő alatt juthatnak hozzá az autóhoz. Mindez
nagyon sok ellenérzést szül az autóra várók körében. Az év elejétől
a nyár közepéig a Központi Népi Ellenőrzési Bizottsághoz 400
bejelentés érkezett; ebből 257-en kártalanítást kértek azért, mert a
MERKUR a szerződésben foglalt szállítási kötelezettségének időben
nem tett eleget. A KNEB a kártalanítási igényeket továbbította a
Kereskedelmi Minisztériumhoz, ahol most folyik az ügyek elbírálása.
A kártalanítás intézményes megoldására is keresik a lehetőséget.

    A vizsgálati tapasztalatok alapján a KNEB szerint az elsőrendű
feladat, hogy a Kereskedelmi Minisztériumban dolgozzák ki a
személygépkocsi-értékesítés rendjének új szabályait, úgy, hogy a
soron kívüli értékesítésnek is teremtsék meg a jogszabályi alapjait,
majd ezeket hozzák nyilvánosságra. A KNEB szükségesnek tartja annak
meghatározását is, hogy a jelenlegi vitatott értékesítési gyakorlat
miatt anyagi hátrányt szenvedett megrendelők milyen körben és milyen
módon kártalaníthatók. A soron kívül vásárolt gépkocsiknál
alkalmazott felár mértékét a jelenleg érvényes pénzpolitikai elvek,
a mindenkori bank-kamatlábak és a gépkocsi átadásáig várható
várakozási időtartam figyelembevételével kellene meghatározni.

    A tájékoztatón a MERKUR vezérigazgatója elmondotta, hogy nem
várható javulás a személyautó kínálatban. Ladákból 8 ezerrel, Polski
Fiatokból 4 ezerrel kevesebb érkezik az idén, mint amennyi az
előzetes szerződésekben szerepelt. A jövő évre 31 ezer Lada
személygépkocsira ugyan már megkötötték a magánjogi szerződést, ám
feltehető, hogy az idei lemaradást a szovjet partner nem pótolja.
(folyt. köv.)


1989. október 13., péntek 18:29


Vissza »


Bejefeződőtt a KNEB vizsgálata a MERKUR-nál (2. rész)

A legnagyobb az elmaradás a Wartburg Tourist személygépkocsiknál, az
NDK szállítások ugyanis az év elején leálltak, csak szeptemberben
kezdődött meg újból a négyütemű kocsik átadása. Skodára 90 ezren
várakoznak, ám ezúttal nemcsak az okoz gondot, hogy a partner évente
legfeljebb 10 ezret szállít, hanem az is, hogy az új típus árában
még nem sikerült megegyezni. A Skoda Favorit rubelről átszámított
ára itthon 280 ezer forintot jelentene, szemben a Skoda jelenlegi
180 ezer forintos árával. A MERKUR vezérigazgatójának véleménye
szerint az a tény, hogy több a forgalmazó, s hogy magánimportban is
érkeznek be személygépkocsik, lényegesen nem javít a helyzeten,
hiszen eddig mindössze 20 ezerrel gyarapodott ilyen módon a hazai
személyautópark. Ahhoz, hogy az öregedő gépkocsipark átlagéletkorát
legalább tíz év alá lehessen szorítani, évente 200 ezer új kocsira
lenne szükség. Ezzel szemben feltehetően jövőre sem sikerül 140
ezernél többet beszereznie a MERKUR-nak, miközben az előjegyzők
száma már meghaladja a 380 ezret.

    Mindössze arra van remény, hogy a forgalmazás rendjének
változásával kevesebb sérelem éri a gépkocsira várakozókat. A MERKUR
vezérigazgatója abban is reménykedik, hogy jövőre a soron
kívüliséget már kevesebben élvezik, s megszűnnek a
gépkocsi-elosztásban a szokásjogok. (MTI)


1989. október 13., péntek 18:32


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - Padlóról talpra (10.23-12.20)

"... november 13-án a Narancs közönségtalálkozóján kellett fejvesztés terhe mellett részt venni. Az esten mintegy 100-150 érdeklődő gyűlt össze. Hozzánk hasonló, avatgárd, némileg művészlelkű elemek. A berlini falról leszedett darabokat és valódi, ehető narancsokat osztogattunk a tisztelt publikumnak. Teljes megelégedésünkre kiderült, hogy a közönség soraiból legalább 10-15 ember kezén megfordult már a Magyar Narancs."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD