|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, A munka világa, Szép Zoltán:
A vezetői tekintély lejáratása
"A vezetői tekintély lejáratása mindannyiunknak ártott - állítják a
jászberényi Aprítógépgyár műhelykollektívái, de bárki más, még olyan
is, aki a politika iránt közömbösséget mutat, így gondolkodik: a
vezetői tekintélyre vigyázni kellett volna, s nem felülről diktált
utasításokkal, hanem a vezetői munkakör fontosságának maradéktalan
elfogadtatásával.
Eltorzítása tehát a valóságnak - mégpedig súlyosan - az a
közkedvelt kitétel, hogy a vezetők tekintélye "csak úgy"
lejáratódott. Ez a személyes elemeket kívülrekesztő megfogalmazás a
társadalomfejlődés természetes velejárójaként igyekszik ezt a
szomorú állapotot érthetővé tenni - persze sikertelenül.
Nem a társadalomfejlődés járatta le a vezetőket, hanem éppen
ellenkezőleg: a társadalom fejlődésének mesterséges megakadályozása.
A káoszteremtés az értékteremtés álcájában zajlott. A tulajdonosok
elüldözésével bekövetkező helyzetet a munkástulajdon új időszakának
mondták az ideológusok. Ehelyett tulajdoni anarchia vette kezdetét."
|
|
|
|
|
|
|
A vártnál kevesebb pályázat a közúti járműgyártásra
|
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet ma bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyeket a magyar közúti járműgyártás átalakítására írtak ki. Mint ismeretes, az Ikarus és a Csepel Autógyár együttes szanálását - mivel a két cég fizetésképtelenné vált - szeptemberben rendelte el a Pénzügyminiszter. A kormánynak az az elképzelése, hogy privatizálás révén alakítják át a két vállalatot, biztosítják jövedelmezőségük javítását.
A Szanáló Szervezet által kiírt versenytárgyalásra négy pályázat érkezett. Pályázott a Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen; egy kaliforniai társaság, az ÁMF Industries Inc.; a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár; valamint egy szovjet konzorcium a torinoi Central European Investment Company-val közösen.
Olyan nagynevű cégek, mint a Mercedes Benz, a DAF, az Iveco, a MAN, a Renault, szándéknyilatkozatot küldtek arról, hogy érdekeltek a két cég jövőjében, s készek az együttműködésre az autóbuszgyártás fejlesztésében. Pályázatot azonban nem készítettek, arra hivatkozva, hogy az idő erre kevés volt.
A Szanáló Szervezet december 20-ig dönti el, hogy a pályázatok közül melyik ajánlatot fogadja el. (MTI)
1990. november 21., szerda 12:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|