|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, A munka világa, Szép Zoltán:
A vezetői tekintély lejáratása
"A vezetői tekintély lejáratása mindannyiunknak ártott - állítják a
jászberényi Aprítógépgyár műhelykollektívái, de bárki más, még olyan
is, aki a politika iránt közömbösséget mutat, így gondolkodik: a
vezetői tekintélyre vigyázni kellett volna, s nem felülről diktált
utasításokkal, hanem a vezetői munkakör fontosságának maradéktalan
elfogadtatásával.
Eltorzítása tehát a valóságnak - mégpedig súlyosan - az a
közkedvelt kitétel, hogy a vezetők tekintélye "csak úgy"
lejáratódott. Ez a személyes elemeket kívülrekesztő megfogalmazás a
társadalomfejlődés természetes velejárójaként igyekszik ezt a
szomorú állapotot érthetővé tenni - persze sikertelenül.
Nem a társadalomfejlődés járatta le a vezetőket, hanem éppen
ellenkezőleg: a társadalom fejlődésének mesterséges megakadályozása.
A káoszteremtés az értékteremtés álcájában zajlott. A tulajdonosok
elüldözésével bekövetkező helyzetet a munkástulajdon új időszakának
mondták az ideológusok. Ehelyett tulajdoni anarchia vette kezdetét."
|
|
|
|
|
|
|
Magyar autópályák - koncessziók
|
Barta György, az MTI kiküldött tudósítója jelenti:
Bécs, 1990. augusztus 2. csütörtök (MTI-TUD) - Külföldi
cégek nyilvános pályázatokon elnyerhetik majd magyar autópályák
építésének jogát, s egy ideig autópálya-használati díjat
szedhetnek az általuk épített szakaszokon - fejtette ki
csütörtökön a magyar kormány erre vonatkozó terveit Kálnoki Kis
Sándor, a Közlekedési Hírközlési és Vízügyi Minisztérium
államtitkár-helyettese az osztrák APA hírügynökség tudósítójának
adott nyilatkozatában.
Autópálya-használati díj azonban kizárólag a koncessziós szerződéssel épített autópálya-szakaszokon lenne lehetséges, és ott is csak akkor, ha az emiatt esetleg más utakra terelődős forgalom nem veszélyezteti a környezetet - hangsúlyozta Kálnoki Kis Sándor. Mint mondta, szó sem lehet például illetékfizetés vezetéséről a Budapest körüli M 0-ás körgyűrűn.
A velencei Pentagonale-tárgyalásokról frissiben hazatért államtitkár-helyettes elmondta az APA tudósítójának, hogy az olaszok nagy érdeklődést tanúsítanak a tervezett Budapest-Trieszt autópálya magyar szakaszának építése iránt.+++
1990. augusztus 2., csütörtök 16:06
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|