Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 11.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, A munka világa, Szép Zoltán:

A vezetői tekintély lejáratása

"A vezetői tekintély lejáratása mindannyiunknak ártott - állítják a jászberényi Aprítógépgyár műhelykollektívái, de bárki más, még olyan is, aki a politika iránt közömbösséget mutat, így gondolkodik: a vezetői tekintélyre vigyázni kellett volna, s nem felülről diktált utasításokkal, hanem a vezetői munkakör fontosságának maradéktalan elfogadtatásával. Eltorzítása tehát a valóságnak - mégpedig súlyosan - az a közkedvelt kitétel, hogy a vezetők tekintélye "csak úgy" lejáratódott. Ez a személyes elemeket kívülrekesztő megfogalmazás a társadalomfejlődés természetes velejárójaként igyekszik ezt a szomorú állapotot érthetővé tenni - persze sikertelenül. Nem a társadalomfejlődés járatta le a vezetőket, hanem éppen ellenkezőleg: a társadalom fejlődésének mesterséges megakadályozása. A káoszteremtés az értékteremtés álcájában zajlott. A tulajdonosok elüldözésével bekövetkező helyzetet a munkástulajdon új időszakának mondták az ideológusok. Ehelyett tulajdoni anarchia vette kezdetét."

Senna mesterhármasa (1. rész)


1990. július 29. vasárnap (Reuter) - A Forma 1-es autós
gyorsasági világbajnokság idei 9. futamát az NSZK Nagydíjáért
vasárnap nagy hőségben és magas páratartalmú levegőben rendezték meg
a Hockenheimringen. Részben az időjárási körülmények miatt mindössze
11 versenyző tudta teljesíteni a 45 körös távot. Közvetlenül a rajt
után az olasz Emanuele Pirro balesete okozott izgalmakat.
Dallarájával nekiütközött a francia Philip Alliot Ligier-jének, és
csak nagysokára tudták kimenteni kocsijából. Szerencséjére komolyabb
sérülés nélkül került ki szorult helyzetéből.

    A győzelmet a McLaren pilótája, a brazil Ayrton Senna szerezte
meg, aki így igazolta, hogy nem érdemtelenül indulhatott az első
rajtkockából. A két évvel ezelőtti világbajnok sorrendben harmadszor
diadalmaskodott a hockenheimi pályán. Senna pályafutásának 24. Grand
Prix-sikerével a pilóták pontversenyében is átvette a vezetést nagy
ellenlábasától, a címvédő francia Alain Prosttól.

    Senna a startot követően rögtön az élre állt, de később
kerékcsere miatt visszaesett, így csak a 34. körben tudta
visszavenni a vezetést Alessandro Nanninitől. A Benetton olasz
pilótájának második helye azért is figyelemre méltó, mert Nannini a
pénteki edzésen egy kanyarban kivágódott a pályáról, kocsija
kigyulladt, és csak hihetetlen szerencsével úszta meg a komolyabb
sérülést.

    Az előző három Grand Prix-n győztes Prost ezuttal nem tudott
beleszólni az elsőség kérdésébe, és több mint 40 mp-es hátránnyal 4.
lett.

    Az NSZK Nagydij végeredménye:

1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20:47.164 ó
2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 6.520 mp hátrány
3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 8.553 mp h
4. Alain Prost (francia, Ferrari) 45.270 mp h
5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 48.028 mp h
6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.490 p h

    A pontverseny állása:

1. Senna 48 pont
2. Prost 44
3. Berger 29
4. Nelson Piquet (brazil) és Boutsen 18-18
6. Nannini, Nigel Mansell (brit), Jean Alesi (francia) 13-13
(folyt.köv.)



1990. július 29., vasárnap 16:48


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"...a szekszárdi Dátum című napilap november 11.-i, 13-i, 14-i, 16-i és 17-i számaiban, „Ahogy egy kellemetlen tanú látja – kollaboránsok és karrieristák a Kisgazdapárt központjában” cím alatt az október 30-án kizárt Faludi Sándor tollából egy jól szerkesztett sorozat jelent meg a párt elmúlt egy esztendejének tevékenységéről, elmarasztalva a vezetés nagyobbik részét. Az írásban – sajnos - nagyon sok igazság volt. Persze a vezetés ezt sem szívlelte meg, hanem ment a saját útján."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD