|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, A munka világa, Szép Zoltán:
A vezetői tekintély lejáratása
"A vezetői tekintély lejáratása mindannyiunknak ártott - állítják a
jászberényi Aprítógépgyár műhelykollektívái, de bárki más, még olyan
is, aki a politika iránt közömbösséget mutat, így gondolkodik: a
vezetői tekintélyre vigyázni kellett volna, s nem felülről diktált
utasításokkal, hanem a vezetői munkakör fontosságának maradéktalan
elfogadtatásával.
Eltorzítása tehát a valóságnak - mégpedig súlyosan - az a
közkedvelt kitétel, hogy a vezetők tekintélye "csak úgy"
lejáratódott. Ez a személyes elemeket kívülrekesztő megfogalmazás a
társadalomfejlődés természetes velejárójaként igyekszik ezt a
szomorú állapotot érthetővé tenni - persze sikertelenül.
Nem a társadalomfejlődés járatta le a vezetőket, hanem éppen
ellenkezőleg: a társadalom fejlődésének mesterséges megakadályozása.
A káoszteremtés az értékteremtés álcájában zajlott. A tulajdonosok
elüldözésével bekövetkező helyzetet a munkástulajdon új időszakának
mondták az ideológusok. Ehelyett tulajdoni anarchia vette kezdetét."
|
|
|
|
|
|
|
A Suzuki még nem döntött - Sajtótájékoztató
|
1989. november 10., péntek - A japán Suzuki autógyártó cég elnöke, aki három napig Budapesten tárgyalt egy gépkocsi-összeszerelő üzem létesítéséről, még nem mondta ki az utolsó szót a magyarországi Suzuki-gyártásról.
Elutazása előtt, pénteken az Atrium Hyatt Szállóban tartott sajtótájékoztatóján arról számolt be: négy éve folytatnak tárgyalásokat; Ő maga először járt hazánkban, és több tucat magyar vállalatot, üzemet keresett fel, olyan cégeket, amelyek a tervek szerint bekapcsolódnának az összeszerelésbe, mindenekelőtt az Ikarust és az Esztergomi Labor MIM telepét látogatta meg. Tárgyalt Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettessel, Horváth Ferenc ipari miniszterrel és a Magyar Hitel Bank vezetőivel is. Mint mondta, néhány héten belül az autógyár igazgató tanácsa dönt a vegyesvállalati formában tervezett összeszerelő üzem magyarországi létesítéséről. Az újságírók többször is feltett kérdésére kerülő választ adott saját véleményét illetően, és azt sem volt hajlandó elárulni, hogy miként kívánja befolyásolni - mint a Suzuki elnöke - az igazgatótanács döntését. Arra a kérdésre, hogy miért éppen Magyarországra esett a választás, szintén kitérően reagált, mondván, hogy a jelenlévők bizonyára ismerik ezeket a körülményeket, és ő nem kíván részletekbe bocsátkozni. Sajtónyilatkozatában óvott attól, hogy a magyar ipar csak alkatrészek gyártására vállalkozzon, amelyekért cserébe gépkocsikat kaphat. Azt igyekezett bizonyítani, hogy hazánknak érdeke a személygépkocsi-gyártás meghonosítása. Azt is kifejtette, hogy egy ilyen üzlethez nagy ipari háttérre van szükség, több iparág összefogásával. Suzuki úr végül is csak 50 százalékos esélyt adott arra, hogy az igazgatóság pozitív döntést hoz. (MTI)
1989. november 10., péntek 18:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|