Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 11.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, A munka világa, Szép Zoltán:

A vezetői tekintély lejáratása

"A vezetői tekintély lejáratása mindannyiunknak ártott - állítják a jászberényi Aprítógépgyár műhelykollektívái, de bárki más, még olyan is, aki a politika iránt közömbösséget mutat, így gondolkodik: a vezetői tekintélyre vigyázni kellett volna, s nem felülről diktált utasításokkal, hanem a vezetői munkakör fontosságának maradéktalan elfogadtatásával. Eltorzítása tehát a valóságnak - mégpedig súlyosan - az a közkedvelt kitétel, hogy a vezetők tekintélye "csak úgy" lejáratódott. Ez a személyes elemeket kívülrekesztő megfogalmazás a társadalomfejlődés természetes velejárójaként igyekszik ezt a szomorú állapotot érthetővé tenni - persze sikertelenül. Nem a társadalomfejlődés járatta le a vezetőket, hanem éppen ellenkezőleg: a társadalom fejlődésének mesterséges megakadályozása. A káoszteremtés az értékteremtés álcájában zajlott. A tulajdonosok elüldözésével bekövetkező helyzetet a munkástulajdon új időszakának mondták az ideológusok. Ehelyett tulajdoni anarchia vette kezdetét."

Lesz-e magyar autógyártás?

--------------------------


München, 1989. november 1. (SZER, Mérlegen) - Több mint két
évtizede időszerű kérdés - sajnos még mindig csak kérdés, de talán
néhány héten belül mégis választ kapunk rá. Mint japán lapok tudni
vélik, a Suzuki cég elnöke novemberben Magyarországra látogat, hogy
új és valószínűleg olcsó ajánlatot tegyen egy Suzuki kocsikat gyártó
magyarországi vegyes vállalat létrehozására. A Suzuki ugyanis már
négy évvel ezelőtt megtette első ajánlatát, de azóta kisebb-nagyobb
megszakításokkal csupán eredménytelen tárgyalásokra került sor.

    Várható-e, hogy végre történik valami ebben az ügyben, és miért
lenne fontos, hogy történjék valami? Erről beszél Vadász János:

    - Több mint két évtizedes állandó növekedés eredményeként a
hazai személyautóállomány elérte az 1 millió 800 ezret. Ugyancsak
több mint két évtizede nyilvánvaló, hogy személyautók iránt óriási
méretű kielégítetlen kereslet mutatkozik, és ugyanez a helyzet a
KGST valamennyi tagállamában, nemcsak Magyarországon.

    Az is bebizonyosodott, hogy a belföldi gyártású személyautók a
KGST-piacokon úgynevezett kemény-cikknek számít, és ennek megfelelő
kedvező feltételekkel értékesíthető.

    És végül az is kiderült, hogy a KGST-országokban gyártott
személyautók egy kisebb hányada nyugati piacokon is eladható, főleg
azért mert nagyon olcsó. Érthető tehát, hogy a KGST valamennyi
európai tagállamában létrejött a belföldi személyautóipar. Vagy
hagyományos hazai gyárak képviselik, mint Csehszlovákiában vagy az
NDK-ban, vagy pedig olyan gyárak illetve összeszerelő-üzemek,
amelyek nyugati cégekkel való közvetlen együttműködés eredményeként
épültek ki. (folyt.)


1989. november 1., szerda


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"...a szekszárdi Dátum című napilap november 11.-i, 13-i, 14-i, 16-i és 17-i számaiban, „Ahogy egy kellemetlen tanú látja – kollaboránsok és karrieristák a Kisgazdapárt központjában” cím alatt az október 30-án kizárt Faludi Sándor tollából egy jól szerkesztett sorozat jelent meg a párt elmúlt egy esztendejének tevékenységéről, elmarasztalva a vezetés nagyobbik részét. Az írásban – sajnos - nagyon sok igazság volt. Persze a vezetés ezt sem szívlelte meg, hanem ment a saját útján."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD