Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 11.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, A munka világa, Szép Zoltán:

A vezetői tekintély lejáratása

"A vezetői tekintély lejáratása mindannyiunknak ártott - állítják a jászberényi Aprítógépgyár műhelykollektívái, de bárki más, még olyan is, aki a politika iránt közömbösséget mutat, így gondolkodik: a vezetői tekintélyre vigyázni kellett volna, s nem felülről diktált utasításokkal, hanem a vezetői munkakör fontosságának maradéktalan elfogadtatásával. Eltorzítása tehát a valóságnak - mégpedig súlyosan - az a közkedvelt kitétel, hogy a vezetők tekintélye "csak úgy" lejáratódott. Ez a személyes elemeket kívülrekesztő megfogalmazás a társadalomfejlődés természetes velejárójaként igyekszik ezt a szomorú állapotot érthetővé tenni - persze sikertelenül. Nem a társadalomfejlődés járatta le a vezetőket, hanem éppen ellenkezőleg: a társadalom fejlődésének mesterséges megakadályozása. A káoszteremtés az értékteremtés álcájában zajlott. A tulajdonosok elüldözésével bekövetkező helyzetet a munkástulajdon új időszakának mondták az ideológusok. Ehelyett tulajdoni anarchia vette kezdetét."

Japán gépkocsik - spanyolországi korlátozások

Meruk József, az MTI tudósítója jelenti
Madrid, 1989. szeptember 22. péntek (MTI-TUD) - Spanyolországban szigorú korlátozó intézkedésekkel szabályozzák a japán gépkocsik eladását, miközben az érdeklődés a távol-keleti járművek iránt rohamosan növekszik. Az idén összesen 5000 japán autó hispániai eladását engedélyezték és a megkötések hasonlóak a francia, olasz, vagy brit tilalmakhoz. Az 1988. évben eladott 3000 darab a megelőző évhez képest száz százalékos forgalomnövekedést jelentett és a spanyol autógyártók joggal tartanak a japán térhódítástól.

A drákói korlátozások ellenére jelenleg 40 modellt forgalmaz
Spanyolországban kilenc japán cég. Rendkívül fejlett műszaki
szinvonal, kiváló minőség és - a vámok miatt - aránytalanul magas ár
jellemzi a japán autókat Spanyolországban. Népszerűségük titka abban
áll, hogy a ,,különleges,, autók ritkák és eltérnek az errefelé
elterjedt modellektől. A szervíz szolgáltatások viszont elriasztják
a vásárlókat. Kizárólag a Nissan cégnek van országos ellátó
hálózata, százötven műhely révén, s ezt is a barcelonai gyártelep
építette ki. A Jaenban gyártott Suzuki száz, a Toyota hatvan telepet
tart fenn, a többi cég 20-25 szervízállomást üzemeltet. A Nissan
legkeresettebb modellje a terepjáró Patrol, amely Barcelonában
készül. Ebből a típusból tavaly a világpiacon 19347 darab kelt el,
Hispánia részesedése közel 11 ezer volt. A hazai gyártó megjelenése
nyomán a Nissan nem számít japán import-terméknek és a korlátozások
sem vonatkoznak rá. A Mitsubisi három évi garanciát kínál a vevőknek
tekintet nélkül a lefutott kilométer mennyiségre és hat évig vállal
felelősséget a kocsiszekrény rozsdamentességéért. A spanyol gépkocsi
forgalmazók egyébként más európai országbeli cégekhez hasonlóan
1994-ig szeretnék fenntartani a japánokat hátrányosan érintő
korlátozásokat.+++


1989. szeptember 22., péntek 12:08


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"...a szekszárdi Dátum című napilap november 11.-i, 13-i, 14-i, 16-i és 17-i számaiban, „Ahogy egy kellemetlen tanú látja – kollaboránsok és karrieristák a Kisgazdapárt központjában” cím alatt az október 30-án kizárt Faludi Sándor tollából egy jól szerkesztett sorozat jelent meg a párt elmúlt egy esztendejének tevékenységéről, elmarasztalva a vezetés nagyobbik részét. Az írásban – sajnos - nagyon sok igazság volt. Persze a vezetés ezt sem szívlelte meg, hanem ment a saját útján."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD