|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, A munka világa, Szép Zoltán:
A vezetői tekintély lejáratása
"A vezetői tekintély lejáratása mindannyiunknak ártott - állítják a
jászberényi Aprítógépgyár műhelykollektívái, de bárki más, még olyan
is, aki a politika iránt közömbösséget mutat, így gondolkodik: a
vezetői tekintélyre vigyázni kellett volna, s nem felülről diktált
utasításokkal, hanem a vezetői munkakör fontosságának maradéktalan
elfogadtatásával.
Eltorzítása tehát a valóságnak - mégpedig súlyosan - az a
közkedvelt kitétel, hogy a vezetők tekintélye "csak úgy"
lejáratódott. Ez a személyes elemeket kívülrekesztő megfogalmazás a
társadalomfejlődés természetes velejárójaként igyekszik ezt a
szomorú állapotot érthetővé tenni - persze sikertelenül.
Nem a társadalomfejlődés járatta le a vezetőket, hanem éppen
ellenkezőleg: a társadalom fejlődésének mesterséges megakadályozása.
A káoszteremtés az értékteremtés álcájában zajlott. A tulajdonosok
elüldözésével bekövetkező helyzetet a munkástulajdon új időszakának
mondták az ideológusok. Ehelyett tulajdoni anarchia vette kezdetét."
|
|
|
|
|
|
|
Ütemterv szerint épül az M0-ás körgyűrű
|
1989. április 12., szerda - Nagyszabású földmunkák kezdődtek a Csepel-szigeten az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építésének részeként. Negyven-ötven teherautó naponta többszöri fordulással átlagosan ezer köbméter földet hord erre a területre - jelenleg főként a sóskúti bánya meddőanyagát - a töltéshez, a leendő út alapjaihoz. Itt egyébként a gázvezetéket, a víznyomó csöveket már lefektették, felettük húzódik majd az út. Mindez azonban csak egy szakasz az 1990 végére elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú autópálya félgyűrűnek, amely, mint ismeretes, Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd össze úgy, hogy közben a Csepel-szigeten vezet át. Az átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága, a jelenleg még kényszerűen Budapesten átmenő forgalom egy része elkerülheti a várost.
Ez évben összesen 1,2 milliárd forint értékű munkát kell elvégezni, ehhez egyebek mellett 1,5 millió köbméter föld megmozgatása tartozik. Dolgoznak Dunaharaszti közelében is, ahol egy 3,5 kilométeres szakaszon már a pályaszerkezet alsó betonrétegét terítik a gépek, erre fektetnek majd három aszfaltréteget. Ugyancsak munkát ad az 51-es út süllyesztése, hogy majd az M0-ás utat keresztezve ez alatt fusson tovább. Készül a két Duna-híd is. A soroksári oldalról a Csepel-szigetre átívelő híd szerkezeti elemei már össze is érnek, így gyalog átjuthatnak rajta az építők. A Hárosnál a nagy Duna fölött készülő híd acélszerkezeti elemeit most helyezik be az óriás daruk. Ugyancsak épül az üzemmérnökségi telep is, innen látják majd el az út működéséhez szükséges munkálatokat, az esetleges burkolatjavításokat, télen a szórókocsik irányítását, a karbantartást. (MTI)
1989. április 11., kedd 21:18
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|