|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, A munka világa, Szép Zoltán:
A vezetői tekintély lejáratása
"A vezetői tekintély lejáratása mindannyiunknak ártott - állítják a
jászberényi Aprítógépgyár műhelykollektívái, de bárki más, még olyan
is, aki a politika iránt közömbösséget mutat, így gondolkodik: a
vezetői tekintélyre vigyázni kellett volna, s nem felülről diktált
utasításokkal, hanem a vezetői munkakör fontosságának maradéktalan
elfogadtatásával.
Eltorzítása tehát a valóságnak - mégpedig súlyosan - az a
közkedvelt kitétel, hogy a vezetők tekintélye "csak úgy"
lejáratódott. Ez a személyes elemeket kívülrekesztő megfogalmazás a
társadalomfejlődés természetes velejárójaként igyekszik ezt a
szomorú állapotot érthetővé tenni - persze sikertelenül.
Nem a társadalomfejlődés járatta le a vezetőket, hanem éppen
ellenkezőleg: a társadalom fejlődésének mesterséges megakadályozása.
A káoszteremtés az értékteremtés álcájában zajlott. A tulajdonosok
elüldözésével bekövetkező helyzetet a munkástulajdon új időszakának
mondták az ideológusok. Ehelyett tulajdoni anarchia vette kezdetét."
|
|
|
|
|
|
|
KNEB-ülés
|
1989. február 17., péntek - Jó esetben is csak a romlás lassítására elégséges az az összeg, amelyet a tanácsok az úthálózat fejlesztésére, fenntartására fordítanak a VII. ötéves tervben. A költségvetésből erre a célra 22 milliárd forint jut számukra. A jobbára átgondolatlan takarékossági szemlélet alapján elvégzett munkálatok további károkat okoznak. Gyakori, hogy az építők mindenféle műszaki terv nélkül kezdik el a munkálatokat, illetve - az anyagi források hiányára hivatkozva - olyan munkákat hagynak el, amelyek az útburkolat élettartamát növelnék, például ,,elspórolják,, a vízelvezetést - állapította meg a Központi Népi Ellenőrzési Bizottság pénteken az M0-ás autópálya építési főnökségén megtartott kihelyezett ülésén. Az érintett főhatóságok, vállalatok szakembereinek részvételével megtartott eszmecserén egyebek között elhangzott: az úthálózat fejlesztésében hazánk az utolsó előtti pillanatban van, amikor még meg lehetne akadályozni, hogy olyan feszültségekkel terhes helyzet alakuljon ki, mint amilyen ma a hírközlésben tapasztalható. Az infrastruktúra, így az úthálózat fejlesztése is előfeltétele a gazdaság megújulásának, a külföldi működő tőke fokozottabb bevonásának, s a dinamikusan fejlődő turizmus további sorsa is jórészt ettől függ. Az ülésen Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter adott áttekintést az országos úthálózat állapotáról. A testület ezután a belföldi távolsági áruszállítások veszteségforrásait feltáró vizsgálatról hallgatott meg tájékoztatót. A KNEB tagjai délután megtekintik az M0-ás autópálya építési munkálatait. (MTI)
1989. február 17., péntek 10:54
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|