|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZMP Ideiglenes Ügyvezető Testületének közleménye
"A józanul gondolkodó emberek értik és értékelik, hogy a
pártmunkások döntő többsége hasznos tevékenységet végzett,
együttéreznek velük nehéz helyzetükben, és támogatják azt a jogos
igényüket, hogy képzettségüknek megfelelő munkaterületen
helyezkedhessenek el."
Deutschlandfunk, Esti híradó:
Halottkultusz - kommunista vallásossággal
"Amikor
ez év nyarán Juríj Csarjakin történész Moszkvában azzal a
javaslattal állt elő, hogy Lenin bebalzsamozott tetemét távolítsák
el a mauzóleumból, és a szovjet állam alapítóját tisztes polgári
körülmények között temessék el, még a szabad-gondolkodók közül is
sokan felhördültek. Tették ezt annak ellenére, hogy bizonyított
tény: sem maga Lenin, sem pedig felesége Nagyesda Krupszkaja asszony
nem akarta, hogy ezen az óegyiptomi módon örökítsék meg a bolsevik
vezető emlékét."
|
|
|
|
|
|
|
- Lesz-e magyar autógyártás? - 3. folyt.
|
Ezek az egyszerű számítások már évekkel ezelőtt rendelkezésre álltak. Éppen ez magyarázza, hogy az állami gazdasági vezetés egyáltalán tárgyalásokat kezdett külföldi partnerekkel hazai autógyár létesítéséről. Hangsúlyozni kell, hogy ez a vezetés ebben az ügyben is csak kényszerhelyzetben kezdte mérlegelni ezt a lehetőséget, de dönteni mindmáig nem volt képes. Tárgyaltak a szovjet Zaporozseccel, a japán Suzukival, a csehszlovák Skodával, a bulgárokkal, a románokkal, a General Motorssal - a felsorolás korántsem teljes. A jelek szerint a japán autóóriás, a Suzuki most döntésre kívánja vinni az ügyet, és valószínűleg utolsó ajánlatát készül megtenni, mielőtt feladja a további kísérletezést. Bizonyos, hogy a japán cég ajánlata vegyes vállalati formára vonatkozik. A Suzuki részesedése arányában maga gondoskodnék a beruházásról, és valószínűleg meghitelezné a magyar fél beruházási részét is. És ez tetemes előny a jelenlegi tőkehiány viszonyai között. Megoldható lenne a részegységgyártó hálózat kiépítése is úgy, hogy a japán tőke segítségével kis vegyesvállalatok körét hívják életre. De itt természetesen nemcsak a tőke előteremtéséről van szó, arról is, hogy Magyarország a világ élvonalát képviselő autógyártási technológiát és gyártási infrastruktúrát honosíthat meg a Suzuki közreműködése révén, mivel a vegyes vállalati formában a japán partner közvetlenül érdekelt a sikeres meghonosításban és a gyártott széria állandó korszerűsítésében is. Az természetesen igaz, hogy a gyártott kocsik egy része a Suzukit illetné, és csupán kisebb hányad maradna a hazai kereslet kielégítésére, de ha a vállalkozás sikeresnek bizonyul, aligha lehet akadálya az üzem kibővítésének. (folyt.)
1989. november 1., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
"- 96-7o-o73 Pannonhalma: Egyedül élő 72 éves öregasszony, aki nagyon sérelmezi azt, hogy a cigányok és a zsidók ellen pimasz módon .... szégyellem magamat Önök helyett. A Baló úr, amióta átvette a vezetést, rettenetesen egybe teszi az érdekes műsorokat.Úgy látszik, hogy csak a cigányok és a zsidók ellen megy ez a műsor, mert ha ez megy, akkor okvetlenül a másikon egy jó film megy.
- 8oo-6o3: Szeretném megkérdezni Önöktől, hogy az adón, a Kabhegyi adón suszterek, műszerészek vagy esetleg mérnökök dolgoznak, mert most már két hete elviselhetetlen a tv-nek a nézése.
- Nagy Józsefné IV. ker. Attila út 4.: Szeretnék érdeklődni végre, hogy hogyan lehet a Bumm-ba bejutni. Leszázalékolt nyugdíjas vagyok, szilveszter óta keresem Önöket. Augusztus 19-ikén egyszer jelentkeztek és nem hívtak vissza. Hétfőn itthon vagyok, szeretnék végre a telefonos játékba bekerülni, ha lehetséges."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|