|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZMP Ideiglenes Ügyvezető Testületének közleménye
"A józanul gondolkodó emberek értik és értékelik, hogy a
pártmunkások döntő többsége hasznos tevékenységet végzett,
együttéreznek velük nehéz helyzetükben, és támogatják azt a jogos
igényüket, hogy képzettségüknek megfelelő munkaterületen
helyezkedhessenek el."
Deutschlandfunk, Esti híradó:
Halottkultusz - kommunista vallásossággal
"Amikor
ez év nyarán Juríj Csarjakin történész Moszkvában azzal a
javaslattal állt elő, hogy Lenin bebalzsamozott tetemét távolítsák
el a mauzóleumból, és a szovjet állam alapítóját tisztes polgári
körülmények között temessék el, még a szabad-gondolkodók közül is
sokan felhördültek. Tették ezt annak ellenére, hogy bizonyított
tény: sem maga Lenin, sem pedig felesége Nagyesda Krupszkaja asszony
nem akarta, hogy ezen az óegyiptomi módon örökítsék meg a bolsevik
vezető emlékét."
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében
|
1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.
A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható. Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni. A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás, akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni, ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)
1989. február 21., kedd 17:32
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
"- 96-7o-o73 Pannonhalma: Egyedül élő 72 éves öregasszony, aki nagyon sérelmezi azt, hogy a cigányok és a zsidók ellen pimasz módon .... szégyellem magamat Önök helyett. A Baló úr, amióta átvette a vezetést, rettenetesen egybe teszi az érdekes műsorokat.Úgy látszik, hogy csak a cigányok és a zsidók ellen megy ez a műsor, mert ha ez megy, akkor okvetlenül a másikon egy jó film megy.
- 8oo-6o3: Szeretném megkérdezni Önöktől, hogy az adón, a Kabhegyi adón suszterek, műszerészek vagy esetleg mérnökök dolgoznak, mert most már két hete elviselhetetlen a tv-nek a nézése.
- Nagy Józsefné IV. ker. Attila út 4.: Szeretnék érdeklődni végre, hogy hogyan lehet a Bumm-ba bejutni. Leszázalékolt nyugdíjas vagyok, szilveszter óta keresem Önöket. Augusztus 19-ikén egyszer jelentkeztek és nem hívtak vissza. Hétfőn itthon vagyok, szeretnék végre a telefonos játékba bekerülni, ha lehetséges."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|