Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 05.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Független Szociáldemokrata Párt felhívása

"Baloldali pártot akarunk. Sorainkba várjuk a munkásokat, értelmiségieket, dolgozókat nyugdíjasokat, az elesetteket és gondoskodásra szorulókat, a kisvállalkozókat és parasztokat, azaz a társadalmunk többségét."
SZER, Világhíradó:

Az Ellenzéki Kerekasztal ülése

"Az elmúlt hét egyik fontos eseménye, hogy csütörtökön újra összeült az Ellenzéki Kerekasztal. Októberben sokan temették el az EKA-t, sokan diagnosztizálták felrobbanását vagy felbomlását, sokan jelentették ki, hogy nincs is rá szükség. Jónéhányan azonban az egész hónap során hangoztatták, hogy a békés átmenethez nélkülözhetetlen az Ellenzéki Kerekasztal - egészen a választásokig. Szükség van arra, hogy az ellenzéki pártok alapvető játékszabályokban állapodjanak meg és ezeket be is tartsák. Ma még világosabb ez."

Véget ért a taxisblokád - német visszhang

Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. október 29. hétfő (MTI-tud) - Antall József kormánya sebesüléseket elszenvedve jutott túl fennállásának legsúlyosabb belpolitikai válságán; a benzinárak drasztikus felemelésétől kénytelen volt elállni, sok magyar véleménye szerint engedve az utca nyomásának - így összegezte a DPA német hírügynökség hétfőn a kora délutáni órákban a magyarországi helyzetet.


A DPA véleménye szerint ,,bizonyára az volt a kormány hibája,
hogy a szükséges áremeléseket a szociális partnerekkel való
egyezetetés nélkül egyoldalúan rendelte el,,.

    - Gazdasági szakértők mégis felteszik maguknak a kérdést: miként
is lehetne a helyzetet kézben tartani, miután csökkent a szovjet
kőolajbehozatal mennyisége, az Öböl-válság pedig magas világpiaci
árakat eredményezett? - írja a német hírügynökség. - A válság után
mégis feltűnik egy bíztató momentum: a kormány, miután eddig
másodrangú témákkal foglalta le magát, kénytelen lesz erőteljes
lépéseket tenni a gazdasági reformok irányában, hogy végre javuljon
az életszínvonal.

    A helyhatósági választásokon tapasztalt alacsony részvétel, a
kormánypárt rossz szereplése valószínűleg még nem volt elegendő
ahhoz, hogy a kormány szeme felnyíljon, és meglássa az országban
uralkodó tényleges helyzetet - állapítja meg a DPA.

    A német lapokban megjelent tudósítások zöme is az előkészítés
hiányosságait hánytorgatja fel a hétvégi helyzetképet megrajzoló,
,,kompromisszum van kialakulóban,, típusú anyagaikban. - A politikai
ellenzék, főleg a szabaddemokraták és a lakosság többsége nem
vitatja a benzinárak emelésének szükségességét, de bírálják a
kivitelezés módját - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.

    - Magyarországon elégedetlenség uralkodik a kormány bejelentett
szándéka miatt, hogy a különböző területeken komolyan gondolja az
áremeléseket. A hangulatra jellemző az egyik taxis funkcionárius
megjegyzése: semmi kifogása nincs az ,,európai árak,, ellen, de
akkor már ,,európai béreket,, is akar. ,,Európai termelékenységről,,
azonban nem beszélt - írja a piacgazdaság mellett feltétlenül kiálló
frankfurti lap, amely szerint egyébként tisztán kereskedelmi
szempontból nézve a benzinár megemelése védhető. - Egy liter benzin
ára Magyarországon nem nagyon tér el a más országokban érvényben
levő áraktól, és ezen kívül Magyarországon a benzin árában már benne
van a kötelező járműbiztosítás összege is - jegyzi meg az újság.+++



1990. október 29., hétfő 16:04


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"November 5-én zászlódíszben várta Tarpa a Kisgazdapárt vezető politikusait. Tizenkét óra negyvenöt perckor a Tarpa gulácsi faluvégnél díszmagyarba öltözött lovasok fogadták Vörös Vincét, Torgyán Józsefet és engem, akik az utat a művelődési házig tarpai parasztszekereken tették meg. Személyesen engem hívtak meg előadónak, ám én kötelességemnek éreztem, hogy meghívjam a párt elnökét is, Vörös Vincét. Határozottan örült a meghívásnak, de volt egy javaslata. - Ne menjünk azzal a lehasznált Skodával Imre, itt van a Torgyán, akinek van Opelja, szívesen visz le bennünket Tarpára. - mondotta Miért ellenkeztem volna? Elvégre úgy hírlett, hogy Torgyán József jól vezeti a gépkocsiját."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD