Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 05.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Független Szociáldemokrata Párt felhívása

"Baloldali pártot akarunk. Sorainkba várjuk a munkásokat, értelmiségieket, dolgozókat nyugdíjasokat, az elesetteket és gondoskodásra szorulókat, a kisvállalkozókat és parasztokat, azaz a társadalmunk többségét."
SZER, Világhíradó:

Az Ellenzéki Kerekasztal ülése

"Az elmúlt hét egyik fontos eseménye, hogy csütörtökön újra összeült az Ellenzéki Kerekasztal. Októberben sokan temették el az EKA-t, sokan diagnosztizálták felrobbanását vagy felbomlását, sokan jelentették ki, hogy nincs is rá szükség. Jónéhányan azonban az egész hónap során hangoztatták, hogy a békés átmenethez nélkülözhetetlen az Ellenzéki Kerekasztal - egészen a választásokig. Szükség van arra, hogy az ellenzéki pártok alapvető játékszabályokban állapodjanak meg és ezeket be is tartsák. Ma még világosabb ez."

Taxis tiltakozás - orszhágos helyzetekép - délelőtt (2. rész)


A szolnoki Tisza-hídon is leállt a forgalom reggelre a taxisok
és a teherfuvarozók demonstrációjának következtében. A városban
teljes a csend, minden kocsi áll, a nagyforgalmú 4-es úton Abonyig
ért a kocsisor a kora reggeli órákra.

    Bács-Kiskun nagyvárosaiban a taxisok és a tiltakozó akcióhoz
csatlakozók szinte teljesen megbénitották a távolsági forgalmat.
Kecskemét valamennyi főútját lezárták a teherfuvarozók, a
személyszállitó gépjárművek tulajdonosai. A benzinár emelés ellen
tiltakozók demonstrációjának következtében a megyeszékhely mind a
négy bevezető útja előtt kilométeres hosszuságban sorakoznak a
járművek. Kiskunfélegyházán a Szeged felőli közlekedést, Kalocsán,
Kiskunhalason egy-egy fűutat zártak el, Baján a Duna-híd forgalmát
bénították meg. A tiltakozó mozgalmat szervezők csak a
megkülönböztetett jelzéssel haladó járműveket engedik át.

    Hasonló a helyzet Székesfehérvárott, ahol a közlekedési
ipartestület kezdeményezésére reggel 6 órától 4OO taxis és 4OO
teherfuvarozó zárta le a közlekedési csomópontokat, és csatlakozott
hozzájuk a vállalati gépkocsivezetők és magánautósok sokasága. A
kritikus helyzetben a sztrájk szervezői próbálják elérni, hogy a
tűzoltó és mentő járművek átjussanak a torlaszokon.

    Tatabánya hermetikusan lezárt város. Nemcsak a főútvonalakon,
hanem a város belső utcáin is leállt a forgalom, s a tömegközlekedés
- a Vértes-Volán - autóbuszait sem engedték ki a végállomásokról.

    Lezárták a város minden bevezető útvonalát Kaposvárott, s
ugyanez a helyzet Salgótarjánban is. Mindkét városban áll a
közlekedés. Csak a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket
engedik át a tiltakozók az Eger határában emelt úttorlaszokon, s a
belvárosban is nagy a torlódás. Áll a forgalom Gyöngyösön a 3-as
számú főközlekedési út városon áthaladó szakaszán is.

    A zalaegerszegi magánfuvarozók fél 1O-re hírdettek találkozót a
sportcsarnokban, s akkor döntik el, milyen demonstrációt szerveznek,
egyelőre tehát itt nincs fennakadás a közlekedésben. (MTI)



1990. október 26., péntek 09:22


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"November 5-én zászlódíszben várta Tarpa a Kisgazdapárt vezető politikusait. Tizenkét óra negyvenöt perckor a Tarpa gulácsi faluvégnél díszmagyarba öltözött lovasok fogadták Vörös Vincét, Torgyán Józsefet és engem, akik az utat a művelődési házig tarpai parasztszekereken tették meg. Személyesen engem hívtak meg előadónak, ám én kötelességemnek éreztem, hogy meghívjam a párt elnökét is, Vörös Vincét. Határozottan örült a meghívásnak, de volt egy javaslata. - Ne menjünk azzal a lehasznált Skodával Imre, itt van a Torgyán, akinek van Opelja, szívesen visz le bennünket Tarpára. - mondotta Miért ellenkeztem volna? Elvégre úgy hírlett, hogy Torgyán József jól vezeti a gépkocsiját."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD