|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Szociáldemokrata Párt felhívása
"Baloldali pártot akarunk. Sorainkba várjuk a munkásokat,
értelmiségieket, dolgozókat nyugdíjasokat, az elesetteket és
gondoskodásra szorulókat, a kisvállalkozókat és parasztokat, azaz a
társadalmunk többségét."
SZER, Világhíradó:
Az Ellenzéki Kerekasztal ülése
"Az elmúlt hét egyik fontos eseménye, hogy csütörtökön újra
összeült az Ellenzéki Kerekasztal. Októberben sokan temették el az
EKA-t, sokan diagnosztizálták felrobbanását vagy felbomlását, sokan
jelentették ki, hogy nincs is rá szükség. Jónéhányan azonban az
egész hónap során hangoztatták, hogy a békés átmenethez
nélkülözhetetlen az Ellenzéki Kerekasztal - egészen a választásokig.
Szükség van arra, hogy az ellenzéki pártok alapvető
játékszabályokban állapodjanak meg és ezeket be is tartsák. Ma még
világosabb ez."
|
|
|
|
|
|
|
Elavultak voltak az információk, újabb felmérés készül - Osamu Suzuki Esztergomban
|
1989. november 8., szerda - Szerdán az esztergomi Labor Műszeripari Művekben járt a japán Suzuki cég élnöke és kísérete, akik, mint ismertes, személygépkocsi-gyártás ügyében tárgyalnak magyar vállalatokkal. Ez a gyár már korábban kapcsolatba lépett a japán céggel; szabaddá vált kapacitásával akart valamilyen módon bekapcsolódni a Suzuki személygépkocsik gyártásába.
Osamu Suzuki elnök és a kíséretében lévő szakemberek megtekintették a gyárnak azt a hatalmas üzemcsarnokát, amely alkalmas lehet személygépkocsik összeszerelésére. Távozásuk után Réz László, az esztergomi gyár igazgatója a következőket mondta a sajtó képviselőinek: - Részletesen tájékoztattuk Suzuki urat vállalatunk adottságairól és méreteiről. Szó esett gazdasági helyzetünkről is. Elmondtuk, hogy miután már nincs igény korábban katonai célokra készült termékeinkre, áttértünk konténerek gyártására és folytatjuk a műszergyártást is. Kapacitásunk kihasználására - hiszen 1200 ember munkalehetőségéről volt szó - a korábbi kapcsolatfelvételünk óta szerződést kötöttünk három nyugati céggel. Több esztendőre szólóan évi több millió dollár értékű termék szállítására köteleztük el magunkat. Úgy tűnt, mindez zavart okozott és vegyes érzelmeket keltett a delegációban. Úgy érzem, hogy az elnök úr már elavult információkat kapott rólunk. Ilyen körülmények között, bár két lehetőséget, köztük egy új csarnok építését is megvitattunk, végső döntés nem született. A japán cég további dokumentációkat kért. Újabb felmérések és mérlegelések következnek. Ha rövid időn belül kedvező döntés születik, az első Suzuki gépkocsi akkor is csak 1992-ben készülhet el Esztergomban. Mindezek után az igazgató arra is rámutatott, hogy a hazai sajtóban ezzel kapcsolatban eddig megjelent információk, az ő véleménye szerint, nem voltak kellően megalapozottak. (MTI)
1989. november 8., szerda 18:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"November 5-én zászlódíszben várta Tarpa a Kisgazdapárt vezető politikusait. Tizenkét óra negyvenöt perckor a Tarpa gulácsi faluvégnél díszmagyarba öltözött lovasok fogadták Vörös Vincét, Torgyán Józsefet és engem, akik az utat a művelődési házig tarpai parasztszekereken tették meg. Személyesen engem hívtak meg előadónak, ám én kötelességemnek éreztem, hogy meghívjam a párt elnökét is, Vörös Vincét. Határozottan örült a meghívásnak, de volt egy javaslata. - Ne menjünk azzal a lehasznált Skodával Imre, itt van a Torgyán, akinek van Opelja, szívesen visz le bennünket Tarpára. - mondotta Miért ellenkeztem volna? Elvégre úgy hírlett, hogy Torgyán József jól vezeti a gépkocsiját."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|