![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
A Független Szociáldemokrata Párt felhívása
"Baloldali pártot akarunk. Sorainkba várjuk a munkásokat,
értelmiségieket, dolgozókat nyugdíjasokat, az elesetteket és
gondoskodásra szorulókat, a kisvállalkozókat és parasztokat, azaz a
társadalmunk többségét."
SZER, Világhíradó:
Az Ellenzéki Kerekasztal ülése
"Az elmúlt hét egyik fontos eseménye, hogy csütörtökön újra
összeült az Ellenzéki Kerekasztal. Októberben sokan temették el az
EKA-t, sokan diagnosztizálták felrobbanását vagy felbomlását, sokan
jelentették ki, hogy nincs is rá szükség. Jónéhányan azonban az
egész hónap során hangoztatták, hogy a békés átmenethez
nélkülözhetetlen az Ellenzéki Kerekasztal - egészen a választásokig.
Szükség van arra, hogy az ellenzéki pártok alapvető
játékszabályokban állapodjanak meg és ezeket be is tartsák. Ma még
világosabb ez."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Boutsen győzött az esőben (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. november 5. vasárnap (AFP) - A belga Thierry Boutsen nyerte a Forma-1-es világbajnokság utolsó futamát, az Ausztrál Nagydíjat. Az Adelaide-ben rendezett versenyt igencsak különleges körülmények között tartották meg. A viharos eső miatt az első rajt után mindössze egy kört mentek a pilóták, majd leintették a futamot. Huszonöt perc után megismételték az indítást, de többen jelezték: nem folytatják. Így tett a francia Alain Prost is, aki már biztos világbajnokként érkezett az ausztrál városba. Példáját hamarosan követte a brazil Nelson Piquet, a brit Nigel Mansell és az osztrák Gerhard Berger. A hírügynökségek irreálisnak nevezik ezt a versenyt, mivel a pálya szinte beláthatatlan volt, és elég gyakran összeakadtak a kocsik. Az első sorból induló, legutóbbi kizárása miatt dacos brazil Ayrton Senna jól rajtolt, s hamarosan jelentős előnyt szerzett. A dél-amerikai pilótát azonban ismét elragadta heves természete, és a 12. körben ráfizetett merészségére. Autója beleakadt a brit Martin Brundle kocsijába, s miután három keréken érkezett a pálya szélére, kénytelen volt feladni a versenyt. A felázott pályán Boutsen végig óvatosan hajtott, csak arra figyelt, hogy megfelelő távolságra tartsa két legveszélyesebb ellenlábasát, az olasz Alessandro Nanninit és Ricardo Patresét. Ez is lett a végső sorrend az adelaide-i versenyen, amelyen mindössze nyolc kocsi érkezett célba... Nyilatkozatok az Ausztrál Nagydij után: Thierry Boutsen: - A futam előtt megkérdeztem istállófőnökömet, Frank Williamst, mit tegyek. Azt mondta, rám bízza: amennyiben úgy érzem, a veszélyes pályán nem vagyok hajlandó végigmenni, elfogadja kiállásomat. Én viszont inkább éltem a lehetőséggel. Nelson Piquet: - Igaza volt Prostnak, ilyen körülmények között nem szabad versenyt rendezni. Azért, hogy mégis elindították a futamot, a nemzetközi szövetséget terheli a felelősség. Ayrton Senna: - Én sem értettem egyet azzal, hogy elindítsák a futamot. Ezzel együtt nem akartam kiszállni autómból, mivel nagyon összpontosítottam, mindenáron nyerni szerettem volna. Riccardo Patrese: - Őrület volt Óriási szerencsénk, hogy súlyosabb sérülés nem történt. (folyt.köv.)
1989. november 5., vasárnap 11:47
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
|
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Boutsen győzött az esőben (2. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye (70 kör, 264,6 km): ---------------------------------------------------- 1. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 2:00:17.421 ó 2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton Ford) 28.658 mp hátrány 3. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 37.683 mp hátrány 4. Satoru Nakajima (japán, Camel Lotus) 42.331 mp hátrány 5. Emmanuele Pirro (olasz, Benetton Ford) 2 kör hátrány 6. Pierluigi Martini (olasz, Minardi Ford) 3 kör hátrány A világbajnoki pontverseny végeredménye: ---------------------------------------- 1. Alain Prost (francia, McLaren Honda) 76 pont 2. Ayrton Senna (brazil, McLaren Honda) 60 3. Riccardo Patrese 40 4. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 38 5. Thierry Boutsen 37 6. Alessandro Nannini 32 7. Gerhard Berger (osztrák, Ferrari) 21 8. Nelson Piquet (Camel Lotus) 12 9. Jean Alesi (francia, Tyrrell Ford) 8 10. Derek Warwick (brit, Arrows Ford) 7 A gyártók pontversenyének végeredménye: --------------------------------------- 1. McLaren Honda 141 pont 2. Williams-Renault 77 3. Ferrari 59 4. Benetton Ford 39 5. Tyrrell Ford 16 6. Camel Lotus 15+++
1989. november 5., vasárnap 11:51
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"November 5-én zászlódíszben várta Tarpa a Kisgazdapárt vezető politikusait. Tizenkét óra negyvenöt perckor a Tarpa gulácsi faluvégnél díszmagyarba öltözött lovasok fogadták Vörös Vincét, Torgyán Józsefet és engem, akik az utat a művelődési házig tarpai parasztszekereken tették meg. Személyesen engem hívtak meg előadónak, ám én kötelességemnek éreztem, hogy meghívjam a párt elnökét is, Vörös Vincét. Határozottan örült a meghívásnak, de volt egy javaslata. - Ne menjünk azzal a lehasznált Skodával Imre, itt van a Torgyán, akinek van Opelja, szívesen visz le bennünket Tarpára. - mondotta Miért ellenkeztem volna? Elvégre úgy hírlett, hogy Torgyán József jól vezeti a gépkocsiját."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|