Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 05.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Független Szociáldemokrata Párt felhívása

"Baloldali pártot akarunk. Sorainkba várjuk a munkásokat, értelmiségieket, dolgozókat nyugdíjasokat, az elesetteket és gondoskodásra szorulókat, a kisvállalkozókat és parasztokat, azaz a társadalmunk többségét."
SZER, Világhíradó:

Az Ellenzéki Kerekasztal ülése

"Az elmúlt hét egyik fontos eseménye, hogy csütörtökön újra összeült az Ellenzéki Kerekasztal. Októberben sokan temették el az EKA-t, sokan diagnosztizálták felrobbanását vagy felbomlását, sokan jelentették ki, hogy nincs is rá szükség. Jónéhányan azonban az egész hónap során hangoztatták, hogy a békés átmenethez nélkülözhetetlen az Ellenzéki Kerekasztal - egészen a választásokig. Szükség van arra, hogy az ellenzéki pártok alapvető játékszabályokban állapodjanak meg és ezeket be is tartsák. Ma még világosabb ez."

Boutsen győzött az esőben (1. rész)

1989. november 5. vasárnap (AFP) - A belga Thierry Boutsen
nyerte a Forma-1-es világbajnokság utolsó futamát, az Ausztrál
Nagydíjat. Az Adelaide-ben rendezett versenyt igencsak különleges
körülmények között tartották meg. A viharos eső miatt az első rajt
után mindössze egy kört mentek a pilóták, majd leintették a futamot.
Huszonöt perc után megismételték az indítást, de többen jelezték:
nem folytatják. Így tett a francia Alain Prost is, aki már biztos
világbajnokként érkezett az ausztrál városba. Példáját hamarosan
követte a brazil Nelson Piquet, a brit Nigel Mansell és az osztrák
Gerhard Berger.

    A hírügynökségek irreálisnak nevezik ezt a versenyt, mivel a
pálya szinte beláthatatlan volt, és elég gyakran összeakadtak a
kocsik. Az első sorból induló, legutóbbi kizárása miatt dacos brazil
Ayrton Senna jól rajtolt, s hamarosan jelentős előnyt szerzett. A
dél-amerikai pilótát azonban ismét elragadta heves természete, és a
12. körben ráfizetett merészségére. Autója beleakadt a brit Martin
Brundle kocsijába, s miután három keréken érkezett a pálya szélére,
kénytelen volt feladni a versenyt.

    A felázott pályán Boutsen végig óvatosan hajtott, csak arra
figyelt, hogy megfelelő távolságra tartsa két legveszélyesebb
ellenlábasát, az olasz Alessandro Nanninit és Ricardo Patresét. Ez
is lett a végső sorrend az adelaide-i versenyen, amelyen mindössze
nyolc kocsi érkezett célba...

    Nyilatkozatok az Ausztrál Nagydij után:

    Thierry Boutsen: - A futam előtt megkérdeztem istállófőnökömet,
Frank Williamst, mit tegyek. Azt mondta, rám bízza: amennyiben úgy
érzem, a veszélyes pályán nem vagyok hajlandó végigmenni, elfogadja
kiállásomat. Én viszont inkább éltem a lehetőséggel.

    Nelson Piquet: - Igaza volt Prostnak, ilyen körülmények között
nem szabad versenyt rendezni. Azért, hogy mégis elindították a
futamot, a nemzetközi szövetséget terheli a felelősség.

    Ayrton Senna: - Én sem értettem egyet azzal, hogy elindítsák a
futamot. Ezzel együtt nem akartam kiszállni autómból, mivel nagyon
összpontosítottam, mindenáron nyerni szerettem volna.

    Riccardo Patrese: - Őrület volt
Óriási szerencsénk, hogy
súlyosabb sérülés nem történt. (folyt.köv.)


1989. november 5., vasárnap 11:47


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"November 5-én zászlódíszben várta Tarpa a Kisgazdapárt vezető politikusait. Tizenkét óra negyvenöt perckor a Tarpa gulácsi faluvégnél díszmagyarba öltözött lovasok fogadták Vörös Vincét, Torgyán Józsefet és engem, akik az utat a művelődési házig tarpai parasztszekereken tették meg. Személyesen engem hívtak meg előadónak, ám én kötelességemnek éreztem, hogy meghívjam a párt elnökét is, Vörös Vincét. Határozottan örült a meghívásnak, de volt egy javaslata. - Ne menjünk azzal a lehasznált Skodával Imre, itt van a Torgyán, akinek van Opelja, szívesen visz le bennünket Tarpára. - mondotta Miért ellenkeztem volna? Elvégre úgy hírlett, hogy Torgyán József jól vezeti a gépkocsiját."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD