|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Szociáldemokrata Párt felhívása
"Baloldali pártot akarunk. Sorainkba várjuk a munkásokat,
értelmiségieket, dolgozókat nyugdíjasokat, az elesetteket és
gondoskodásra szorulókat, a kisvállalkozókat és parasztokat, azaz a
társadalmunk többségét."
SZER, Világhíradó:
Az Ellenzéki Kerekasztal ülése
"Az elmúlt hét egyik fontos eseménye, hogy csütörtökön újra
összeült az Ellenzéki Kerekasztal. Októberben sokan temették el az
EKA-t, sokan diagnosztizálták felrobbanását vagy felbomlását, sokan
jelentették ki, hogy nincs is rá szükség. Jónéhányan azonban az
egész hónap során hangoztatták, hogy a békés átmenethez
nélkülözhetetlen az Ellenzéki Kerekasztal - egészen a választásokig.
Szükség van arra, hogy az ellenzéki pártok alapvető
játékszabályokban állapodjanak meg és ezeket be is tartsák. Ma még
világosabb ez."
|
|
|
|
|
|
|
Boutsen győzött az esőben (1. rész)
|
1989. november 5. vasárnap (AFP) - A belga Thierry Boutsen nyerte a Forma-1-es világbajnokság utolsó futamát, az Ausztrál Nagydíjat. Az Adelaide-ben rendezett versenyt igencsak különleges körülmények között tartották meg. A viharos eső miatt az első rajt után mindössze egy kört mentek a pilóták, majd leintették a futamot. Huszonöt perc után megismételték az indítást, de többen jelezték: nem folytatják. Így tett a francia Alain Prost is, aki már biztos világbajnokként érkezett az ausztrál városba. Példáját hamarosan követte a brazil Nelson Piquet, a brit Nigel Mansell és az osztrák Gerhard Berger. A hírügynökségek irreálisnak nevezik ezt a versenyt, mivel a pálya szinte beláthatatlan volt, és elég gyakran összeakadtak a kocsik. Az első sorból induló, legutóbbi kizárása miatt dacos brazil Ayrton Senna jól rajtolt, s hamarosan jelentős előnyt szerzett. A dél-amerikai pilótát azonban ismét elragadta heves természete, és a 12. körben ráfizetett merészségére. Autója beleakadt a brit Martin Brundle kocsijába, s miután három keréken érkezett a pálya szélére, kénytelen volt feladni a versenyt. A felázott pályán Boutsen végig óvatosan hajtott, csak arra figyelt, hogy megfelelő távolságra tartsa két legveszélyesebb ellenlábasát, az olasz Alessandro Nanninit és Ricardo Patresét. Ez is lett a végső sorrend az adelaide-i versenyen, amelyen mindössze nyolc kocsi érkezett célba... Nyilatkozatok az Ausztrál Nagydij után: Thierry Boutsen: - A futam előtt megkérdeztem istállófőnökömet, Frank Williamst, mit tegyek. Azt mondta, rám bízza: amennyiben úgy érzem, a veszélyes pályán nem vagyok hajlandó végigmenni, elfogadja kiállásomat. Én viszont inkább éltem a lehetőséggel. Nelson Piquet: - Igaza volt Prostnak, ilyen körülmények között nem szabad versenyt rendezni. Azért, hogy mégis elindították a futamot, a nemzetközi szövetséget terheli a felelősség. Ayrton Senna: - Én sem értettem egyet azzal, hogy elindítsák a futamot. Ezzel együtt nem akartam kiszállni autómból, mivel nagyon összpontosítottam, mindenáron nyerni szerettem volna. Riccardo Patrese: - Őrület volt Óriási szerencsénk, hogy súlyosabb sérülés nem történt. (folyt.köv.)
1989. november 5., vasárnap 11:47
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"November 5-én zászlódíszben várta Tarpa a Kisgazdapárt vezető politikusait. Tizenkét óra negyvenöt perckor a Tarpa gulácsi faluvégnél díszmagyarba öltözött lovasok fogadták Vörös Vincét, Torgyán Józsefet és engem, akik az utat a művelődési házig tarpai parasztszekereken tették meg. Személyesen engem hívtak meg előadónak, ám én kötelességemnek éreztem, hogy meghívjam a párt elnökét is, Vörös Vincét. Határozottan örült a meghívásnak, de volt egy javaslata. - Ne menjünk azzal a lehasznált Skodával Imre, itt van a Torgyán, akinek van Opelja, szívesen visz le bennünket Tarpára. - mondotta Miért ellenkeztem volna? Elvégre úgy hírlett, hogy Torgyán József jól vezeti a gépkocsiját."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|