|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Szociáldemokrata Párt felhívása
"Baloldali pártot akarunk. Sorainkba várjuk a munkásokat,
értelmiségieket, dolgozókat nyugdíjasokat, az elesetteket és
gondoskodásra szorulókat, a kisvállalkozókat és parasztokat, azaz a
társadalmunk többségét."
SZER, Világhíradó:
Az Ellenzéki Kerekasztal ülése
"Az elmúlt hét egyik fontos eseménye, hogy csütörtökön újra
összeült az Ellenzéki Kerekasztal. Októberben sokan temették el az
EKA-t, sokan diagnosztizálták felrobbanását vagy felbomlását, sokan
jelentették ki, hogy nincs is rá szükség. Jónéhányan azonban az
egész hónap során hangoztatták, hogy a békés átmenethez
nélkülözhetetlen az Ellenzéki Kerekasztal - egészen a választásokig.
Szükség van arra, hogy az ellenzéki pártok alapvető
játékszabályokban állapodjanak meg és ezeket be is tartsák. Ma még
világosabb ez."
|
|
|
|
|
|
|
Újabb használt autókereskedés - egyelőre csak devizáért (1. rész)
|
1989. augusztus 14., hétfő - Újabb nyugati márkáju használt autókat kínáló kereskedés nyílik kedden Budapesten a III. kerület Zay út 24. szám alatt. A telepen a különböző használt típusokat egyelőre csak konvertibilis valutával rendelkezők vásárolhatják. Az üzletről hétfőn tartottak sajtótájékoztatót, a közelmúltban teljesen felújított hűvösvölgyi Balázs-vendéglőben.
Csákvári D. János, az NSZK-beli RF Euro-Car és a Mentor kisszövetkezet képviseletében elmondta: az elavult hazai autópark felfrissítésében bízva kezdtek közös vállalkozásba. A magyar piacot perspektívikusan is fizetőképesnek ítélik. A telep nyitókészlete 40 autó, zömében Fordok, Opelok és Nissanok, átlagáruk 7000 DM. A jelenleg kínált legidősebb gépkocsi 8 éves, a legolcsóbb egy 83-as Mazda, amely 4900 márkába kerül, a legdrágább egy Suzuki dzsipp, 13 ezer márkáért. Az autók többbsége négy évnél fiatalabb. Az együttműködő parnerek tervbe vették, hogy a későbbiekben esetleg forintért is árusítanak, addig is tárgyalásokat folytatnak magyarországi Euro-Car üzletek és áruházak nyitásáról, ahol még Lada alkatrészeket és Dacia kellékeket is kínálnának. Ilyen üzleteket terveznek Budapesten, Miskolcon, Szegeden, Nagykanizsán, Győrött és a Balaton partján. Elképzeléseik között szerepel még gépkocsi-lizing bevezetése, autórendelések felvétele a Benelux-piacra, benzinkút-bérlés és a TSZKER-rel közösen, használt gumiköpenyek újrafutózása. x x x Ki tudja hány ilyen kereskedés nyílt meg az utóbbi hónapokban hazánkban; valamennyi abban bízik, hogy a szinte katasztrofálisnak mondható hazai gépkocsiellátásban keletkezett réseket ily módon betömjék. Arra persze kevesebben gondoltak, hogy azok, akik sok tízezer márkát kívánnak költeni új gépkocsira, már többnyire beszerezték azokat (az első félévben több mint 20 ezer kocsit hoztak be turistáink nyugatról), sokan pedig legfeljebb néhány ezer márkát szánnak ilyen célra, s inkább elutaznak olyan területekre, ahol kevesebb magyar jár - például Belgiumba vagy az NSZK északi városaiba -, hogy ott olcsóbban kocsihoz jussanak. Ilyen körülmények között aligha valószínű, hogy a használt nyugati autók értékesítésére vállalkozók néhány száz járműnél többet el tudnak majd adni a magyar piacon. (folyt.köv.)
1989. augusztus 14., hétfő 15:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"November 5-én zászlódíszben várta Tarpa a Kisgazdapárt vezető politikusait. Tizenkét óra negyvenöt perckor a Tarpa gulácsi faluvégnél díszmagyarba öltözött lovasok fogadták Vörös Vincét, Torgyán Józsefet és engem, akik az utat a művelődési házig tarpai parasztszekereken tették meg. Személyesen engem hívtak meg előadónak, ám én kötelességemnek éreztem, hogy meghívjam a párt elnökét is, Vörös Vincét. Határozottan örült a meghívásnak, de volt egy javaslata. - Ne menjünk azzal a lehasznált Skodával Imre, itt van a Torgyán, akinek van Opelja, szívesen visz le bennünket Tarpára. - mondotta Miért ellenkeztem volna? Elvégre úgy hírlett, hogy Torgyán József jól vezeti a gépkocsiját."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|