Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 05.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Független Szociáldemokrata Párt felhívása

"Baloldali pártot akarunk. Sorainkba várjuk a munkásokat, értelmiségieket, dolgozókat nyugdíjasokat, az elesetteket és gondoskodásra szorulókat, a kisvállalkozókat és parasztokat, azaz a társadalmunk többségét."
SZER, Világhíradó:

Az Ellenzéki Kerekasztal ülése

"Az elmúlt hét egyik fontos eseménye, hogy csütörtökön újra összeült az Ellenzéki Kerekasztal. Októberben sokan temették el az EKA-t, sokan diagnosztizálták felrobbanását vagy felbomlását, sokan jelentették ki, hogy nincs is rá szükség. Jónéhányan azonban az egész hónap során hangoztatták, hogy a békés átmenethez nélkülözhetetlen az Ellenzéki Kerekasztal - egészen a választásokig. Szükség van arra, hogy az ellenzéki pártok alapvető játékszabályokban állapodjanak meg és ezeket be is tartsák. Ma még világosabb ez."

Az első szakmai nap a BNV-n - Sajtótájékoztatók (2. rész)

Az Ikarus-kiállítás slágere: a tőkés exportra szánt, 750 köbcentis
olasz motorral felszerelt Leo fantázianevű kis személygépkocsi,
amelyet az Ikarus az NSZK-beli Tecoplan céggel közösen kíván
értékesíteni. Az első mintapéldányok az idén elkészülnek, és jövőre
akár kétezret is gyárthatnak belőle.



    Az MTI kommentárja: mint ismeretes, az év első hónapjaiban
legalább 300 millió forintos termeléskiesést jelentett az Ikarus
gyár leállása, mert árvitába keveredett legnagyobb belföldi
járműipari részegység-szállítóival. Az árvita oka a szocialista
exportban keletkező tetemes veszteség, illetve az, hogy a belföldi
anyagárak növekedését az Ikarus már nem tudta szocialista vevőire
áthárítani. A bankhitel, amit az MNB garanciájával kaptak,
legfeljebb csak a félév végéig jelent a gyár számára áthidaló
megoldást. Ezért az Ikarus most egyfajta piacváltással kíván a
feszültté vált pénzügyi helyzeten segíteni. Ezt szolgálják az
említett újabb üzletkötések is, valamint az, hogy a hazai
személygépkocsi-gyártásba való bekapcsolódást mérlegelik. Bíznak
egyebek között a japán Suzukival való valamiféle együttműködésben
is. Ajánlatukban sajtolt műanyagelemek és gépkocsiülések
beszállítása szerepel.

    x x x

    Az első szakmai napon több számítástechnikai vállalat is
sajtótájékoztatót tartott. A Videotonnál például elmondták, hogy
tevékenységük kompakt lemezgyártással, francia licenc televíziók
készítésével bővül, s ezekből az új termékekből már az idén 45
százalékkal többet exportálnak a konvertibilis piacokra, mint tavaly
a hagyományosnak tekinthető Videoton-gyártmányokból. A
székesfehérvári vállalat néhány héttel ezelőtt részvénytársasággá
alakult. Arra számítanak, hogy fejlesztéseikhez mintegy 40 százalék
erejéig külföldi tőkét is bevonnak.



    Az MTI kommentárja: a magyar honvédelmi kiadások csökkentése
következtében a Videotonnak a következő 2-3 évben hadiipari
termelését a felére kell csökkentenie. Ez többezer dolgozó
átcsoportosítását teszi szükségessé. A hadiipari termékek helyett a
Videoton főleg olyan polgári jellegű gyártmányok kifejlesztését és
előállítását tervezi, amelyek iránt Nyugat-Európában nagy a
kereslet. (folyt.köv.)


1989. május 18., csütörtök 17:12


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"November 5-én zászlódíszben várta Tarpa a Kisgazdapárt vezető politikusait. Tizenkét óra negyvenöt perckor a Tarpa gulácsi faluvégnél díszmagyarba öltözött lovasok fogadták Vörös Vincét, Torgyán Józsefet és engem, akik az utat a művelődési házig tarpai parasztszekereken tették meg. Személyesen engem hívtak meg előadónak, ám én kötelességemnek éreztem, hogy meghívjam a párt elnökét is, Vörös Vincét. Határozottan örült a meghívásnak, de volt egy javaslata. - Ne menjünk azzal a lehasznált Skodával Imre, itt van a Torgyán, akinek van Opelja, szívesen visz le bennünket Tarpára. - mondotta Miért ellenkeztem volna? Elvégre úgy hírlett, hogy Torgyán József jól vezeti a gépkocsiját."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD