|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Szociáldemokrata Párt felhívása
"Baloldali pártot akarunk. Sorainkba várjuk a munkásokat,
értelmiségieket, dolgozókat nyugdíjasokat, az elesetteket és
gondoskodásra szorulókat, a kisvállalkozókat és parasztokat, azaz a
társadalmunk többségét."
SZER, Világhíradó:
Az Ellenzéki Kerekasztal ülése
"Az elmúlt hét egyik fontos eseménye, hogy csütörtökön újra
összeült az Ellenzéki Kerekasztal. Októberben sokan temették el az
EKA-t, sokan diagnosztizálták felrobbanását vagy felbomlását, sokan
jelentették ki, hogy nincs is rá szükség. Jónéhányan azonban az
egész hónap során hangoztatták, hogy a békés átmenethez
nélkülözhetetlen az Ellenzéki Kerekasztal - egészen a választásokig.
Szükség van arra, hogy az ellenzéki pártok alapvető
játékszabályokban állapodjanak meg és ezeket be is tartsák. Ma még
világosabb ez."
|
|
|
|
|
|
|
Magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatok
|
A Kossuth Rádióban múlt csütörtökön az Esti magazinban a magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatokról folyó tárgyalásokkal kapcsolatban többek között ezeket hallhattuk: - Ismét szóba került a közös autógyártás lehetősége. Kezdetben arról tárgyaltak, hogy a magyar ipar alkatrészekért és részegységekért évi 40-50 ezer Skodát kaphatott volna. Ez a terv meghiúsult, mert Magyarország egy típusból ilyen sok kocsira nem tartott igényt. Ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt - nem hittem a fülemnek. Pont akkor, amikor másról sem beszélnek és regélnek évek óta, mint az autóhiány enyhítéséről, pont akkor közlik, hogy az elmúlt időben azért hiúsult meg egy együttműködés, mert úgymond ilyen sok autóra Magyarország nem tartott igényt. Ez a hír, illetve bejelentés számomra teljesen érthetetlen. Igaz, a pongyola fogalmazásból nem derül ki, hogy vajon melyik Skodából kaptunk volna 40-50 ezer darabot évente. Ha a régi, kifutott modellből, akkor tényleg el lehet gondolkozni azon, hogy érdemes-e ilyen nagy tételben átvenni. De úgy fogalmazni és kijelenteni, hogy egy típusból ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt, felelőtlenség, és meghazudtolása az eddigi elképzeléseknek és terveknek, hiszen hasonló mennyiségről beszéltek a Suzuki és az új Zaporozec, vagyis a Tavria tárgyalásával kapcsolatban is. Vagy talán a hazai illetékesek titokban végleg lemondtak a magyar autópark felújításáról és az autóhiány felszámolásáról? +++
1989. május 9., kedd
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"November 5-én zászlódíszben várta Tarpa a Kisgazdapárt vezető politikusait. Tizenkét óra negyvenöt perckor a Tarpa gulácsi faluvégnél díszmagyarba öltözött lovasok fogadták Vörös Vincét, Torgyán Józsefet és engem, akik az utat a művelődési házig tarpai parasztszekereken tették meg. Személyesen engem hívtak meg előadónak, ám én kötelességemnek éreztem, hogy meghívjam a párt elnökét is, Vörös Vincét. Határozottan örült a meghívásnak, de volt egy javaslata. - Ne menjünk azzal a lehasznált Skodával Imre, itt van a Torgyán, akinek van Opelja, szívesen visz le bennünket Tarpára. - mondotta Miért ellenkeztem volna? Elvégre úgy hírlett, hogy Torgyán József jól vezeti a gépkocsiját."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|