|
|
|
|
Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására
|
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán
bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar
átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló
Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a
Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak
szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési
szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében.
Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.
Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez. A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott. Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc. nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a torinió CEIC Holding Rt.-vel.
Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött, mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.
A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi befektető tulajdonába.
Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig 4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes rendelés. (MTI)
1990. november 21., szerda 16:25
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
"- 12-8o-ol6: egy iskolai gondnok vagyok. Abban szeretném a segitségüket kérni, hogy a XIX. kerületben az utcán egyáltalán nem égnek a villanyok. A betörések sorozatosak, nem is tudunk védekezni. A villamosszolgálathoz már beszóltunk, de azt felelték, hogy nem tudják megcsinálni, mert a lámpák szét vannak verve. Ki lehetne jönni és megnézni, hogy tényleg igy van-e?- 853-942: nem sokkal ezelőtt a TV2 műsorvezető nevében valaki felhivott, és különböző játékokhoz kérdéseket tett fel nekem. Az az érzésem, hogy ez nem a TV2-től jött, szeretném ha felhivnának és tisztáznánk ezt. - 12-8o-ol6: nem panaszom van, szeretném ha Antal Imre visszahivna.
- 138o-197: már másodszor van műsorismertetés és a Napzárta cimét megint nem közölték, illetve a témáját. Miután ilyen későn van, szeretnénk eldönteni, hogy érdemes-e fentmaradni vagy sem. Kérem közöljék a témáját. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|