|
|
|
|
Bécs-Hegyeshalom autópálya - kezdési ünnepség (1.rész)
|
Sebestyén Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
Bécs, 1989. november 1. szerda (MTI-TUD) - A Bécsből a nickelsdorf-hegyeshalmi határátkelőhelyig kiépítendő A-4-es autópálya burgenlandi szakaszán kedden délután ünnepélyesen elvégezték az első kapavágást, s ezzel jelképesen megkezdődtek a létesítmény munkálatai. A Parndorf mellett tartott ünnepségen Wolfgang Schüssel osztrák gazdasági miniszter és Hans Sipötz burgenlandi tartományfőnök hajtotta végre a kezdési műveletet. Beszédeikben, valamint az ünnepség után lezajlott sajtóártekezleten mindketten hangoztatták az autópálya megépítésének fontosságát, s válaszoltak a beruházás ellenzőinek érveire.
Az osztrák fővárosból Magyarországra vezető autópálya első szakasza az alsó-ausztriai és a burgenlandi tartomány határáig már évekkel ezelőtt elkészült, Burgenlandban pedig ugyancsak régóta folynak a viták arról, hogy a tartomány területen legyen-e egyáltalán autópálya, s ha igen, akkor milyen nyomvonallal szelje át ezt a vidéket. A legradikálisabb környezetvédők természetrombolásnak minősítenek és hevesen elleneznek mindenféle autópályát. Ezért azt szorgalmazzák, hogy helyette érjék be a jelenlegi B-10-es bécs-nickelsdorfi kétsávos országút településeket elkerülő toldalékainak megépítésével. A mérsékeltebb ,,zöldek,, csupán azzal nem értenek egyet, hogy a tartományi és a központi kormányzat az autópálya helyét olyan nyomvonalon - egy, még a római birodalom idején kialakult útvonal mentén - jelölte ki, amely szerintük túl közel van a Fertő-tóhoz, és forgalma környezeti károkat okoz majd az itteni élővilágban. Azoknak a településeknek a lakossága viszont - amelyeken a B-10-es út áthalad, s zsúfoltságával szinte elviselhetetlen mértékben zavarja a helybeliek életét -, egyre türelmetlenebbül követelik az új autópályát. A keddi kapavágási ünnepségre mindegyik irányzat képviselői felvonultak (többségük az autópálya sürgetőiből került ki), és előadták követeléseiket. (folyt.)
1989. november 1., szerda 08:51
|
Vissza »
|
|
Bécs-Hegyeshalom autópálya - kezdési ünnepség (2.rész)
|
Wolfgang Schüssel elmondta, hogy a mindkét irányban tömeges méretű és még tovább növekvő osztrák-magyar és nemzetközi turista- és egyéb gépkocsis forgalom, valamint a tervezett bécs-budapesti világkiállítás követelményei egyszerűen elengedhetetlenné teszik a burgenlandi autópálya megépítését. A magyar határra vívő mai országút egész sor településen tönkreteszi az életkörülményeket, s ma már rendkívül veszélyes is: a legutóbbi öt évben például az itt történt autóbaleseteknek 77 halálos és több mint 1000 sebesült áldozata volt. Az autópálya számára csaknem tucatnyi lehetséges változat közül kiválasztott vonalvezetés, a történelmileg kialakult úgynevezett ,,római út,, a legjobb megoldás, mert elkerüli a településeket, nem vesz el helyet érintetlen természeti értékektől, továbbá a legrövidebb és ezért a legolcsóbban megépíthető útvonalát kínálja a határhoz. A jelenlegi országút nyomvonalának módosítása, a településeken kívülre vezetése az érintett helységek gondjait megoldaná, de a forgalom igényeinek nem tenne eleget, és nem csökkentené lényegesen a balesetveszélyt - mutatott rá a miniszter. Hans Sipötz többek között kitért a környezetvédőknek arra az aggályára, hogy a burgenlandi autópálya szinte mágnesként vonzza majd és tovább fokozza az autósforgalmat, megnövelve e tájon a természeti környezet terhelését. A tartományi kormányzat vezetője azzal érvelt, hogy ez a közlekedési terhelés Burgenlandban máris megvan, és a tapasztalatok szerint a forgalomemelkedést a rossz útviszonyok nem tartóztatják fel, legfeljebb a helyi lakosságot is közvetlenül sújtják veszélyeikkel és környezeti ártalmaikkal. A kormányzati tervek szerint a burgenlandi autópálya első része, amely a korábban elkészült Alsó-Ausztria szakasztól Parndorfig terjed, 1991 őszére épül meg, a nickelsdorfi határátkelőhelyre vezető másik rész munkálatai pedig 1994-ben fejeződnek be. +++
1989. november 1., szerda 08:52
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|