|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Erdélyi Szövetség felhívása
"Az Erdélyi Szövetség elnöksége
felhívja a magyar társadalmat és a külföldi magyarságot arra, hogy
tiltakozzék a román kormánynál, illetve a román külképviseleteknél a
Cs. Gyimesi Évát, a kolozsvári egyetem magyar tanszékének tanárát
sújtó üldözés és vallatás ellen."
SZER, Zene, szó:
Új Nemzedék
"Július 22-ikén
tartotta alakuló gyűlését Gyurcsán Ferenc mozgalma, az Új Nemzedék.
A rendezvényről az egyik résztvevővel beszélgetett telefonon Antal
János.
- Szegedi János az SZDSZ tagja, de részt vett az elmúlt hét
végén Zsámbékon megrendezett találkozón, amelyen egy új mozgalom
született Új Nemzedék néven. A mozgalmat egyébként Gyurcsán Ferenc,
a Demisz lemondott alelnöke jegyzi. Hányan vettek részt az alapító
találkozón.
- Körülbelül 25-30 ember volt törzsgárda.
- Meg lehetett-e állapítani, hogy kikből verbuválódott ez a
25-30 ember?
- Főképp volt KISZ-tisztségivselőkből és a KISZ-hez, illetve
jelenleg a Demiszhez közelálló emberekből, fiatalokból."
|
|
|
|
|
|
|
Új híd a Dunán - Beemelték Csepelnél az utolsó szerkezeti elemet
|
1989. szeptember 5., kedd - Újabb szakaszához érkezett az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építése - kedden emelték be a Budafok-Hárostól a Duna felett a Csepel-szigetre átívelő autópályahíd utolsó acélszerkezeti elemét. A 750 méter hosszú 22 méter széles híd szerkezetét a Ganz Acélszerkezet Vállalat készítette el és a Hídépítő Vállalat építette meg. Négy sávban közlekedhetnek majd rajta a járművek. A hídépítés érdekessége, hogy a két parttól indult a Duna közepe felé haladva a szerkezeti elemek összeillesztése, s a Clark Ádám úszódaru segítségével most került helyére az összekapcsolódó utolsó 100 tonnás elem. Ezután hátra van még a pályalemezek felerősítése a hídszerkezetre, s jöhet a sima aszfaltréteg-borítás. Egyébként a második világháború után ez az első olyan, a Nagy-Dunán átívelő híd, amelyet új nyomvonalon építettek ki.
A 900 millió forintos hídberuházás fontos része a világbanki hitelből megvalósuló autópálya körgyűrű építésének. Az 1900 végére elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú félgyűrű - mint ismeretes - Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd össze a Csepel-szigeten áthaladva. Az átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága, a jelenleg még kényszerűen Budapest utcáit terhelő forgalom jelentős része elkerülheti a várost. (MTI)
1989. szeptember 5., kedd 14:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Kérdésem a Hallgatók Fórumához. Most nem tudom,hogy Szekeres András vagy Kiss Tibor hírolvasóból lett Gönczöl András. Kérnék erről pontos választ, hogy mi az oka, hogy a bemondók sorra nevet változtatnak. Most mi a valós név? Apropó, a múltkor kérdeztem, hogy Lengyel Szaniszló is ezzel kapcsolatban válaszoljon, mivel most nemrég Magyarországon járt és mindig azt mondta, hogy fél a magyar hatóságtól, valódi kilétét felfedni. Azt hiszem most már itt az ideje, hogy felfedje valójában is, hogy ki ő? Mert Lengyel Szaniszló ez pontosan nem valódi név. Remélem nem térnek ki a válasz alól a Hallgatók Fórumán, mert ön az osztály vezetője Lengyel Szaniszló, ön a legilletékesebb, hogy erre a kérdésre válaszoljon, tehát hogy ki ön valójában? Mert ugy tudom a BBC-ben is más néven szerepelt.. Előre is köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|