Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 30.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Erdélyi Szövetség felhívása

"Az Erdélyi Szövetség elnöksége felhívja a magyar társadalmat és a külföldi magyarságot arra, hogy tiltakozzék a román kormánynál, illetve a román külképviseleteknél a Cs. Gyimesi Évát, a kolozsvári egyetem magyar tanszékének tanárát sújtó üldözés és vallatás ellen."
SZER, Zene, szó:

Új Nemzedék

"Július 22-ikén tartotta alakuló gyűlését Gyurcsán Ferenc mozgalma, az Új Nemzedék. A rendezvényről az egyik résztvevővel beszélgetett telefonon Antal János. - Szegedi János az SZDSZ tagja, de részt vett az elmúlt hét végén Zsámbékon megrendezett találkozón, amelyen egy új mozgalom született Új Nemzedék néven. A mozgalmat egyébként Gyurcsán Ferenc, a Demisz lemondott alelnöke jegyzi. Hányan vettek részt az alapító találkozón. - Körülbelül 25-30 ember volt törzsgárda. - Meg lehetett-e állapítani, hogy kikből verbuválódott ez a 25-30 ember? - Főképp volt KISZ-tisztségivselőkből és a KISZ-hez, illetve jelenleg a Demiszhez közelálló emberekből, fiatalokból."

Autózás Magyaroszágon - A KSH felmérése (1. rész)

1989. február 12., vasárnap - A gépkocsipark jelenleg meghaladja az 1,7 milliót, s míg negyedszázada a személyszállítás háromnegyedrésze a tömegközlekedésre hárult, napjainkra a személygépkocsik már lényegesen nagyobb szerepet kapnak; a közlekedők több mint fele saját gépkocsiján utazik. A dinamikus fejlődés ellenére nemzetközi összehasonlításban Magyarország személygépkocsi-állománya igen szerény, Európában az ezer lakosra jutó gépkocsik számát tekintve a 27. helyen állunk. Ez derül ki abból az összeállításból, amelyet a személygépkocsi-közlekedés helyzete, ipari-kereskedelmi háttere címmel a Központi Statisztikai Hivatal készített a hazai autózással kapcsolatos szerteágazó információkat csokorba gyűjtve. A kötet ismerteti a gépkocsiellátottság, a javítás, az alkatrészellátás és az úthálózat jellemzőit. Részletesen elemzi a hazai gépkocsik futásteljesítményét, üzemeltetési körülményeit és azt is, hogy mindez mibe kerül a lakosságnak. Az összeállítás bemutatja, hogyan alakítja át a gépkocsi időbeosztásunkat, utazási szokásainkat, s számot ad a balesetek alakulásáról is.

A gépkocsik száma nagyobb annál, mint amit a kapcsolódó,
elmaradott infrastruktúra kielégíteni képes. Úthálózatunk hossza 30
ezer kilométer, szerkezete, teherbíróképessége nem elégíti ki a
megfelelő sebességgel és biztonsággal szervezhető áru- és
személyszállítás követelményeit. Kevés az autópálya - hossza alig
haladja meg a 200 kilométert - és a korszerű burkolatú, megfelelő
szélességű országos közút.

    A személygépkocsi-állomány és az infrastruktúra közötti
feszültséget tovább növeli, hogy a személygépkocsik átlagos életkora
az elmúlt hét év alatt 2,5 százalékkal nőtt, s jelenleg már 9 év. A
tíz évnél idősebb gépkocsik képviselik az állomány csaknem felét. Ez
jelentősen megnöveli a gépkocsik javítás- és alkatrészigényét. Az
alkatrészellátásra a mennyiségi és választékbeli hiányok a
jellemzőek, abroncsköpenyekből és tömlőkből - amelyekből hazai
termelés nincs - az elmúlt hat év alatt mintegy 9 százalékkal
csökkent a forgalom, elsősorban a kínálat hiánya miatt.

    A javítókapacitás nem kielégítő, annak ellenére, hogy a
telephelyek, illetve a magánvállalkozók száma az utóbbi években
jelentős mértékben gyarapodott. (folyt.köv.)


1989. február 11., szombat 20:55


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Kérdésem a Hallgatók Fórumához. Most nem tudom,hogy Szekeres András vagy Kiss Tibor hírolvasóból lett Gönczöl András. Kérnék erről pontos választ, hogy mi az oka, hogy a bemondók sorra nevet változtatnak. Most mi a valós név? Apropó, a múltkor kérdeztem, hogy Lengyel Szaniszló is ezzel kapcsolatban válaszoljon, mivel most nemrég Magyarországon járt és mindig azt mondta, hogy fél a magyar hatóságtól, valódi kilétét felfedni. Azt hiszem most már itt az ideje, hogy felfedje valójában is, hogy ki ő? Mert Lengyel Szaniszló ez pontosan nem valódi név. Remélem nem térnek ki a válasz alól a Hallgatók Fórumán, mert ön az osztály vezetője Lengyel Szaniszló, ön a legilletékesebb, hogy erre a kérdésre válaszoljon, tehát hogy ki ön valójában? Mert ugy tudom a BBC-ben is más néven szerepelt.. Előre is köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD