Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 27.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Október Párt és a Fővárosi Tanács közös közleménye

"A Fővárosi Tanács elnöke ígéretet tett arra, hogy a Budapest V. kerületi Münnich Ferenc utca nevének megváltoztatására irányuló javaslatot - az V. Kerületi Tanács Végrehajtó Bizottságának ezirányú állásfoglalása után - a Fővárosi Tanács VB 1989. október 23-ig megtárgyalja és döntést hoz."
Vatikáni Rádió, Magyar figyelő:

A Magyar Püspöki Kar nyilatkozata - vatikáni vélemény

"Valóban örömmel üdvözölhetjük ezt a dokumentumot, annyi idő után az első nagy lépést, s amely eligazítást nyújthat a magyar nép életében végbemenő mély politikai, társadalmi és gazdasági változások közepette. A változások természetesen érintik az egyházi életet is, hiszen a társadalmi megújúlást nem lehetséges erkölcsi alapelvek mélyreható szellemi-lelki átalakulás nélkül, ebben pedig döntő szerep jut a katolikus hívőknek, illetve az egyházi közösségnek."

95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (1. rész)

1989. július 11., kedd - A napokban aláírt megállapodás értelmében a Világbank 95 millió dollár kölcsönt nyújt hazánknak közlekedésfejlesztési célokra. A 15 éves lejáratú, kedvező kamatozású hitelt négyféle ,,csomagban,, lehet felhasználni.

A közúti fejlesztésekre fordítható 53,8 millió dollárból az
M0-ás autóút következő - az M1-es autópálya és a 6-os főút közötti -
szakaszának megépítésére használnak fel jelentős hányadot. Várhatóan
1994-ben lesz kész ez az útszakasz, amely lehetővé teszi, hogy a
Hegyeshalom-Budapest-Röszke vonalon áthúzódó transzeurópai útvonal
elkerülje a főváros belső részeit. Ebből a keretből útkarbantartó,
tengelysúly- és minőségellenőrző berendezéseket szereznek be. Ennek
a keretnek a terhére készül egy folyamhajózással, illetve
kikötőbővítéssel foglalkozó tanulmány is, 25 millió dollárt pedig a
magyarországi utak burkolatának megerősítésére, az útrehabilitációs
programra fordítanak.

    A Budapesti Közlekedési Vállalat fejlesztésére 3 millió dollár
szolgál, ebből egyebek között korszerű forgalomirányító rendszert
vezetnek be, s átalakítják a vállalati szervezetet.

    A Hungarocamion 6,1 millió dollárral részesedik a világbanki
hitelből; integrált számítógépes információs rendszert állítanak
üzembe, és tranzitelosztó raktár berendezéseit vásárolják meg.

    A MÁV 25 millió dollárt kap a világbanki kölcsönből korszerű
szállításirányítási információs rendszerének kiépítésére, az ehhez
szükséges berendezések, szoftverek beszerzésére, valamint
sínfelújító üzem építésére, s felszerelésére, továbbá
pályakarbantartó és -építő gépek vásárlására.

    A hitel további, valamivel több mint 7 millió dolláros része fel
nem osztott tartalék-keretként szolgál.

    A hitelmegállapodást követően a lehető legrövidebb időn belül
kiírják a nemzetközi pályázatokat, amelyeken bárki részt vehet. A
megbízásokat azok a vállalatok nyerik el, amelyek a legkedvezőbb
feltételekkel, megfelelő garanciák nyújtása mellett vállalkoznak a
feladatok elvégzésére. Egyébként a világbanki hitelből
megvalósítandó program befejezési határideje 1994 december vége, s a
kölcsön lehívásának végső időpontja 1995. június 30-a. (folyt.köv.)


1989. július 11., kedd 14:48


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Kedves Rádió. A múltheti adásukban ugyancsak egy hallgató kifogásolta Orbán Viktor június 16-i gyászbeszédét, pontosabban a párt hirtelen reformpolitikusairól alkotott nézetét. Elgondolkoztató és megdöbbentő, hogy a telefonáló még a nyilvános kritika jogát is megkérdőjelezi, a fenti reformkommunistákat illetően, kiknek 1956-ról alkotott mai nézete, miszerint jogos népfelkelés, Nagy Imre és sorstársainak ártatlansága, már-már példamutatás, nos, úgy 20, esetleg 10 évvel ezelőtt, vagy akár az elmúlt években is vajon miért nem volt ismeretes. Legalább a szűkebb közvélemény számára, mint tetti ezt például Vas Zoltán, Hegedűs András, évekkel ezelőtt vállalt visszaemlékezéseiben. Habár Orbán Viktor személye és munkássága majdhogy nem ismeretlen előttem, engedtessék meg nekem, ogy vele egyetértve a kétkedés jogát is megemlítsem, amit az elmúlt 40 esztendő számtalan torzítása, iszavirág életű igazságai, töménytelen hazudozásai, igensak aláhúz és igazol."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD