|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének nyilatkozata
"Az elmúlt hetekben - a sajtóban és a TV-ben is - nyilvánosságra
került, hogy az Új Idő Kft., mint ,,kiadványszervező,,, a szerzőt
képviselő, annak jogaival rendelkező ügynökség engedélye nélkül
kiadta A. Szolzsenyicin: A Gulag szigetcsoport című könyvét. A
kibocsátó Új Idő Kft., a szerző és jogi képviselője, valamint a mű
kiadójának tiltakozása ellenére forgalomba hozta a mű nem teljes és
tárgyi tévedéseket tartalmazó fordítását."
Deutschlandfunk, Hírek:
Lövési tilalom
"A magyar
határőröknek megtiltották, hogy olyan személyekre lőjjenek, akik el
akarják hagyni az országot. A határőrség egyik ezredesének
nyilatkozata szerint csak figyelmeztető lövéseket lehet leadni.
Az ezredes hangsúlyozta, hogy a magyar kormány nem tájékoztatja
a keletnémet hatóságokat az NDK polgárainak menekülési
kísérleteiről. Ezzel szemben Bonnban megerősítették azokat a
jelentéseket, miszerint a magyar hatóságok bejegyzik a keletnémet
polgárok útlevelébe, ha menekülési kísérletet hajtanak végre."
|
|
|
|
|
|
|
Gazdasági konferencia a Rába gyárban
|
1989. július 20., csütörtök - Gazdasági konferenciát tartottak csütörtökön a győri Rába Magyar Vagon és Gépgyárban, a magyar ipar egyik jelenleg legsikeresebb nagyüzemében. Horváth Ede vezérigazgató több mint egyórás tájékoztatójában erőteljesen bírálta a jelenlegi pénzügyi politikát és gazdasági irányítást.
Mondandója lényegéhez tartozott mindenekelőtt az, hogy megfelelő ösztönzők esetén még ma is nagyon sok tartaléka van a magyar gazdaságnak. Nem tartható fenn azonban az a még mindig domináló kormányzati nézet, hogy onnan veszik el a pénzt, ahol éppen találnak, s a fejlesztésre alig marad valami. Ha ez az irányzat folytatódik - hangoztatta -, akkor a magyar gazdaság fellendülése rövid és hosszú távon egyaránt elképzelhetetlen. A Rába gyár eredményei, kudarcai szinte iskolapéldái ennek. Ez a nagyüzem a számára nagyon kedvezőtlen körülmények között is sikeres volt, de kedvezőbb - itthonról biztosíthatóan kedvezőbb - feltételek között még sikeresebb lehetett volna és nemcsak önmaga, hanem az egész ország számára. A gyár ez évre 25 milliárd forint termelési értéket tervezett, de ezt már időközben 28,5, majd 30 milliárd forintra emelte. A nyereségét pedig 2,4 milliárd forintra kalkulálta, s ezt, elképzelései helyességének visszaigazolásaként, időarányosan teljesítette is. Az előirányzat szerint az év végéig 466 millió rubel és 122 millió dollár értékű exportáru hagyja el a gyár kapuját. A kovertiblis export fele az USA-ba irányul. Jelentős eredmény, hogy a gyár kapacitásának döntő részét már 1990-re is lekötötték. Várhatóan tovább növekszenek az eladások az amerikai piacon, az ismert okok miatt csökkennek viszont a KGST-országok vásárlásai. Ez a helyzet - Horváth Ede szerint - egy ördögi kör kiindulópontja. A nyugati export emiatt szükséges növeléséhez ugyanis újabb beruházásokra, fejlesztésekre lenne szükség. Pénz viszont nincs - a lehetőség pedig nem exportcikk. (folyt. köv.)
1989. július 20., csütörtök 18:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Gazdasági konferencia a Rába gyárban (2. rész)
|
Győrött épül a gyár számára egy 100 ezer négyzetméteres üzemcsarnok. Eredetileg egy új motorgyárnak szánták, de ezzel komoly pénzügyi gondok vannak. Kérdés az is, hogy mikor lesz új Rába motor. Válasz még nincs, a tárgyalások még tartanak. Ugyanígy kérdés az is, hogy a Rába végleg lemondott-e a személygépkocsi-gyártásba való bekapcsolódásról, vagy esetleg tart-e még egy-két ötletet tarsolyban. Horváth Ede ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy komplett autógyártásra jelenleg nem lát lehetőséget. Még ha elegendő pénzünk lenne rá, műszaki technológiai felkészültségünk akkor is elégtelen lenne. A Rába azonban nem akar kivonulni erről a területről. Rövidesen befejeződik Szentgotthárdon egy európai színvonalú gyártócsarnok, valamint az ahhoz tartozó kiszolgáló létesítmények építése. Abban évente 200 ezer személygépkocsi-motor készülhet. Egy meg nem nevezett nyugat-európai céggel biztató tárgyalások folynak ebben a kérdésben. A Rába lehetőség lát arra is, hogy egy tengerentúli céggel kooperálva tehergépkocsi összeszerelő üzemet hozzon létre. Évi 20 ezer jármű összeszereléséről volna szó. Horváth Ede a konferencia befejeztével elmondta az MTI munkatársának hogy a gyár helyzetéről, terveiről levélben tájékoztatta Németh Miklóst, a Minisztertanács elnökét is és támogatását kérte terveinek megvalósításához. Kifejtette azt is, hogy amennyiben tovább tart a mértéktelen elvonás, a gazdaság irányításában meglévő kapkodás, a bankok kamatainak emelése, akkor ebből nem lesz kibontakozás, gazdasági fejlődés, életszínvonal-emelés. A hazai bérrendszerről szólva Horváth Ede hangsúlyozta, hogy az a lehető legrosszabb nemcsak Európában, hanem talán az egész világon. Elvárjuk a munkásoktól, hogy világszínvonalú termékeket gyártsanak, s közben afrikai színvonalon fizetjük meg őket. (MTI)
1989. július 20., csütörtök 18:12
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"... azzal a tézisével, hogy ma is számtalan ember úgy érzi,hogy menekülnie kell Magyarországról azzal már nem értek egyet. Természetesen vannak ilyenek, se semmilyen elfogadható ok már nincs arra, hogy valaki politikai okokból meneküljön a mai Magyarországról, hála Istennek ezen már túl vagyunk. A rossz gazdasági viszonyok okot adhatnak és ad is okot a kivándorlásra vagy a kinnmaradásra, de ez már nem politikai emigráció, ez az emberek természetes vágya,hogy olyan országokba menjenek, ahol jobban, sőt sokkal jobban lehet élni. "
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|