|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZDP állásfoglalása a koalíció lehetőségéről
"A magyar és a nemzetközi sajtóban a
közelmúltban nyilatkozatok láttak napvilágot egy esetleges MSZMP,
MDF, MSZDP koalícióról. A Szociáldemokrata Párt - elemezve a kialakult helyzetet - úgy
látja, hogy hiányoznak a társadalmi és politikai feltételek
bármilyen koalíciós elképzeléshez."
BBC, Panoráma:
Lipták Béla nyilatkozata
"... ha Bős megépülne, akkor
Csehszlovákia ezzel áthelyezi a saját felségterületére a Duna jobb
partját is, ami nem más, mint területfoglalási precedens, hazánk
további csonkítása.
A másik, hogy a Duna vizének egy elszigetelt üzemcsatornába való
vezetése Csallóközt teszi tönkre, annak a földműves magyar
életformájának a felszámolását eredményezi."
|
|
|
|
|
|
|
Nyugat-európai légiforgalmi liberalizálás 1990-től
|
Mészáros György, az MTI kiküldött tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1989. július 24. hétfő (MTI-tud) - Az EK bizottsága a hét végén ajánlást fogadott el a Közös Piachoz tartozó országok légiközlekedésének liberalizálására. Ha az ajánlást a miniszteri tanács elfogadja, 1990. júliustól szabadabbá válik a légiforgalmi piac, új légitársaságok jelentkezhetnek az eddigi nemzeti vállalatok mellett és főleg: a várhatóan felpezsdülő versenyben csökkeni fog a repülőjegyek ára.
A felszabadítás nem lesz ,,amerikai stílusú,,, vagyis korlátlan. A közös piaci országok nemzeti légitársaságai jelenleg évi kapacitásuk 30 százaléka erejéig szállíthatnak utasokat a közösségen belül nem ,,anyaországi,, városok között. Ezt a korlátot emelnék az ajánlás szerint általában 50 százalékra, illetve a 100 utasnál kisebb befogadóképességű repülőgépeknél akár 100 százalékra. Az árcsökkentéshez 1990. júliusa után elegendő lesz akár egyetlen közös piaci ország illetékes hatóságának hozzájárulása, s a módosítás életbe lép. Jelenleg még legalább két országnak kell elfogadnia a jegyár-módosítást annak érvényességéhez. Szakértők szerint az ajánlás egyetlen gyenge pontja jelenleg - épp a legfontosabb: miként veszik elejét, hogy az árverseny a biztonság rovására menjen. Erre nézve egyelőre annyi ismeretes, hogy ha egy adott ország hatóságai úgy vélik: valamelyik társaság a repülésbiztonság kárára csökkenti árait, akkor panaszt tehetnek az EK bizottságánál, amely azonnal intézkedik. Arról azonban nincs szó a bizottság tervében, hogy egy ilyen eljárás vajon meddig fog tartani.+++
1989. július 23., vasárnap 14:50
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|