Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 22.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A TDDSZ Környezetvédelmi Csoportjának a közleménye

"... érthetetlenek számunkra az Ellenzéki Kerekasztal és a ,,Dunáért,, alapítvány nyilatkozatai, amelyek kételkednek a bizottságok résztvevőinek szakmai elkötelezettségében, tudományos őszinteségében."
SZER, Világhíradó:

Németh Miklós nyilatkozata

"A kormány, a pekingi diákmozgalom szétverése után megerősítette elhatározását, hogy Magyarországon nem fognak erőszakkal megoldani belpolitikai kérdéseket. A fegyveres erőkkel nem fognak nálunk visszaélni - nyilatkozta Németh Miklós Bild am Sonntag című nyugatnémet lapnak."

Lesz magyar Suzuki? (1.rész)

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. december 28. csütörtök (MTI-TUD) - Japán részről optimistán, magyar részről fenntartásokkal válaszoltak az MTI tokiói tudósítójának a kérdésére; lesz-e magyar Suzuki. A közös gyártást előkészítő alapegyezmény végső szövegezésénél tartanak a felek - mondta az egyik érintett japán cég igen jólértesültnek számító vezető munkatársa, aki kérte, hogy tekintettel a tárgyalások legvégső stádiumára, se cége, se az ő neve ne kerüljön nyilvánosságra. Nem kizárt, hogy még január 8., azaz Kaifu Tosiki miniszterelnök európai körútjának a megkezdése előtt újabb japán küldöttség utazik az ügyben Magyarországra.

Az optimista nyilatkozat szerint biztosnak látszik, hogy a Swift
1000 és 1300 köbcentis, 5 ajtós típusát gyártanák. A termelés első
szakaszában évi 50 ezer kocsi készülne Esztergomban, a Labor MIM
gyára melletti szabad területen felépítésre kerülő gyárban, 50
százalékos magyar alkatrész-beszállítással. (Az üléseket például az
Ikarus, a sebességmérőket pedig az MMG gyártja majd). Később a
termelés 100 ezerre is felfuthat és egyéb típusokra is kiterjedhet.
A 10 milliárd jen (kb. 70 millió dollár) értékű beruházásból 3
milliárdot a Suzuki, 1 milliárdot pedig a C. Itoh kereskedőház
vállal, a japán export-import bankon keresztül. 5 milliárd jennel
egyenértékű forinthányadot a magyar fél és 1 milliárd jent a
világbank szakosított szervezete, a Nemzetközi Pénzügyi Társaság
fedezne.

    Az alapegyezmény aláírása után körülbelül két hónappal hoznák
létre a vállalkozást szervező, bonyolító és kivitelező
vegyesvállalati irodát, amelyben magyar részről fővállalkozóként a
Autókonszern RT. a résztvevő. Ezt a részvénytársaságot is rövidesen
megalapítják. Az esztergomi gyárban - amely japán tervek alapján és
koordinációval, de zömében magyar kivitelezésben épül fel - 1000
munkás dolgozik majd.

    Egy részüket Japánban képeznék ki. A termelés a legszigorúbb
japán munkaszervezési és minőségellenőrzési normák meghonosításán
alapszik majd. A kocsik egy hányadának a külföldi értékesítésére a
vegyesvállalati iroda lesz hivatott, a Suzuki közöspiaci országokban
lévő értékesítési hálózata révén. A magyar gyártás beindulása után a
Suzuki abbahagyja a Swift típus nyugat-európai kivitelét. (folyt.)


1989. december 28., csütörtök 14:26


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Lesz magyar Suzuki? (2.rész)

A japán információkhoz tokiói magyar hivatalos forrásból több
észrevételt fűztek. Ezek szerint az alapegyezmény szövegezése során
még át kell hidalni több olyan problémát, ami abból származik, hogy
a Suzuki még mindig ragaszkodik legelső ajánlatához és csak kevéssé
veszi figyelembe a magyar módosítási igényeket. Indokolatlanul
magas, általánosan 3 százalékos licencdíjat számít fel például
minden egyes alkatrészre, azokra is, amelyeket nem a Suzuki gyárt,
hanem készen épít be.

    Változatlanul gyenge pontja az egyezmény-tervezetnek a kész
kocsik exportjáról szóló megállapodás. Az sem indokolt, hogy a
Suzuki magyar részről állami garanciát kér. Túlságosan is
általánosságokban fogalmaz a japán tervezet a Magyarországon
meghonosítandó nagyszériás alkatrészgyártás ügyében is. Így kérdés,
hogy a feltételekben sikerül-e Kaifu Tosiki miniszterelnök
magyarországi látogatásáig - január 15-ig - közös nevezőre jutni.+++


1989. december 28., csütörtök 14:31


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"Legyenek szívesek megmondani azt a 2-3 burgenlandi címet ahova lehetne menni szüretelni a Hallgatók Fórumában. Legyenek szívesek megismételni, mert a múltkor nem tudtuk felírni. Köszönöm. - ZENEÉRTŐ: Most hallgattam a Hitler ellenes július 20-i merényletről szóló Figyelő adásukat. Már előzőleg/reggel hiányoltam,hogy a 45.évfordulón azért mégis a Kalendáriumban meg kellett volna emlékezni órla, de hát ez egy 20 perces adás volt. Figyeltem a neveket ezekről én sokat olvastam és egyszerre csak azt hittem hogy most egy új összeesküvőt fedeztek fel 45 évvel később folyton először Peskot értettem, aztán rájöttem hogy a bemondónő Treskót mond, ami hihetetlen, mert német nyelvterületen élő hölgynek illene tudni, hogy azt Treszkonak ejtik és ezt vagy 3-4-szer egymásután talán még többször is."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD