Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 22.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A TDDSZ Környezetvédelmi Csoportjának a közleménye

"... érthetetlenek számunkra az Ellenzéki Kerekasztal és a ,,Dunáért,, alapítvány nyilatkozatai, amelyek kételkednek a bizottságok résztvevőinek szakmai elkötelezettségében, tudományos őszinteségében."
SZER, Világhíradó:

Németh Miklós nyilatkozata

"A kormány, a pekingi diákmozgalom szétverése után megerősítette elhatározását, hogy Magyarországon nem fognak erőszakkal megoldani belpolitikai kérdéseket. A fegyveres erőkkel nem fognak nálunk visszaélni - nyilatkozta Németh Miklós Bild am Sonntag című nyugatnémet lapnak."

Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi- gyártási kooperációkról (1. rész)

1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi vegyesvállalat alapítási törekvései.


Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta
tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik
gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban
közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a
vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari
Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is
folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások
közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ
főhatóságokkal.

    Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett
beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább
kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar
Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a
legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi
100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a
gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a
General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott
1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a
tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a
motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal
nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog
telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat
termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki
színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)



1990. január 12., péntek 16:39


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"Legyenek szívesek megmondani azt a 2-3 burgenlandi címet ahova lehetne menni szüretelni a Hallgatók Fórumában. Legyenek szívesek megismételni, mert a múltkor nem tudtuk felírni. Köszönöm. - ZENEÉRTŐ: Most hallgattam a Hitler ellenes július 20-i merényletről szóló Figyelő adásukat. Már előzőleg/reggel hiányoltam,hogy a 45.évfordulón azért mégis a Kalendáriumban meg kellett volna emlékezni órla, de hát ez egy 20 perces adás volt. Figyeltem a neveket ezekről én sokat olvastam és egyszerre csak azt hittem hogy most egy új összeesküvőt fedeztek fel 45 évvel később folyton először Peskot értettem, aztán rájöttem hogy a bemondónő Treskót mond, ami hihetetlen, mert német nyelvterületen élő hölgynek illene tudni, hogy azt Treszkonak ejtik és ezt vagy 3-4-szer egymásután talán még többször is."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD