|
 |
 |
 |

Mégis kinek az érdeke? 3.
|

Igaz a legtöbbeket ez nem is zavarja, hiszen ők tovább akarnak tanulni, még ha csak kettesek is, csak akad egy "piti kis főiskola" ahová ennyivel is bejuthatnak... Ebbéli reményeiket sem a család, sem az iskola nem oszlatja szét. Senki nem áll melléjük, hogy "ebből elég, iratkozz inkább át egy másik iskolába, szakközépbe, vagy szakmunkásképzőbe". De a szülők sem verik a gimnázium igazgatójának asztalát, hogy olyan fakultációkat indítson, aminek - egy sikertelen felvételi esetén - hasznát is veheti a gyerek. Képezzék ki adószakértőnek, könyvvizsgálónak, - kapva kapnának érte a sorra alakuló kisvállalkozások. De nem, az iskolarendszerünk ennyire még nem társadalmasodott. Mindenki bízik valamiben. Az igazgató abban, hogy majd csak intézkedik a minisztérium, a szülő és a gyerek abban, hogy csak sikeredik az a felvételi, vagy ha nem, hát találnak egy jó munkahelyet a következő próbáig. És a vállalatok is bizakodnak, majd csak találnak munkaerőt valahogy. Amikor Glatz Ferenc, művelődési miniszter meghirdette oktatáskorszerűsítési elképzeléseit, teljesen kétségbe estem. A miniszter programja - félreértés ne essék - szerintem jó. Annyi csak a bajom, hogy ő találta ki, a miniszter. Sem a vállalatok - vagy azok érdekképviseletei - sem a szülői munkaközösségek nem követelték ki, hogy az iskola valóban az életre készítse fel a gyereket, a leendő munkavállalót. Hát mégis, kinek az érdeke, hogy ne csellengjenek a munkanélküli fiatalok százával, ezrével, s holnapután talán már tízezrével az utcán? A kultuszminiszternek egyedül kell kitalálnia, hogy vajon mire is lenne (lesz) szükségük a gazdálkodóknak? Senkinek sem fontos, hogy a felnövekvő generációk - szándékuk szerint - valóban hasznos tagjai legyenek a társadalomnak? A holnapra senki se gondol? (MTI-Press) ág/pé Fekete Gy.
1989. július 20., csütörtök 12:04
|

Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
 |
|
|