Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 15.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, Panoráma:

Kádár temetésének visszhangja

"Kádár, akinek eleinte felrótták, hogy elárulta az 1956-os forradalmat, később megnyerte a közvélemény támogatását, mert vezetésével Magyarország a legliberálisabb kelet-európai állammá vált. Népszerűsége azonban a 80-as évek elején hirtelen csökkent, amikor megtorpant a magyar gazdaság fejlődése, amikor kiderült, hogy az országra milyen nagy súllyal nehezedik a külföldi adósságok és a nagyarányú infláció terhe."

Hogy lehet mindezt túlélni ?

Washington, 1989. július 15. szombat. (AFP) - További részletekre derült fény annak az egyszemélyes repülőgépnek a balesetével kapcsolatban, amely a pilóta többórás rosszulléte következtében csütörtökön zuhant az Atlanti-óceánba. Az újabb részletek azonban csak fokozzák a rejtélyt...

Az illetékesek pénteken ugyanis harmincöt lőfegyvert találtak a
Cessna-210-es fedélzetén, és egyidőben az orvosi vizsgálat
megállapította: a vakrepülést és a becsapodást túlélt pilóta testén
lőtt sebek vannak. Feltételezések szerint Thomas Root-ot az óceánba
csapódás pillanatában érhette a találat: valószinüleg az egyik
fegyver az ütődéstől véletlenül elsült. A kiskaliberű fegyverből
származó lövedék keresztülhatolt a harminchat éves férfi hasfalán,
eltörte egy bordáját, majd átlőtte bal karját is.

    Mint jelentettük, a pilóta csütörtök délután Washingtonból
szállt fel gépével. Röviddel a start után jelentette az
irányítótoronynak, hogy heves mellkasi fájdalmai vannak. A
segítségül küldött vadászgépek pilótái már csak annyit láttak, hogy
a férfi a Cessna-210-s műszerfalára borulva, eszméletlenül fekszik.
A mentőszemélyzet akkor azt feltételezte, hogy a férfi vagy
szívrohamot, vagy szénmonoxid-mérgezést kapott.

    A robotpilóta irányította négyórás, ezernégyszáz kilométeres
fantomrepülés az üzemanyag elfogytával ért véget - a gép az óceánba
csapódott. A vízre eresztett mentőtutajokról a segítők meglepetéssel
látták, hogy az addig eszméletlen férfi úszva közeledik feléjük.

    A mentőhelikopterek a pilótát előbb a Bahama-szigetekre, majd
Floridába szállították.

    A hatóságok nyilvánosságra hozták azt is, hogy a pilótának a
Cessna-210-es fedélzetén szállított lőfegyverekre egy kivételével
volt fegyverviselési engedélye.

    Már csak az a kérdés, hogy mégis: hogyan lehetett mindezt
túlélni? +++


1989. július 15., szombat 08:29


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Halló Lehocki Dániel vagyok. Címem: Budapest, Ménesi ut. 40. H/11—18. Szép Zoltán úrnak szeretném üzenni, hogy várom a hívását. Már többször ígérte hogy hív és nem hív. Tel: 658-396. Várom, mindig várom, de sosem hív. Köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD