|
|
|
|
Olaszország: SOS-telefon a bajba jutott turistáknak
|
Róma, 1989. július 7. péntek (AFP) - Telefonos mentőszolgálatot létesítettek a héten a turistáknak Olaszországban, orvoslandó azokat a problémáikat, amelyek az idegenforgalmi szolgáltatások hiányosságaiból adódhatnak.
Sokféle meglepetés érheti a turistát olaszországi tartózkodása idején: egy tál spagettiért annyi pénzt kérnek tőle, mintha kaviárt ebédelt volna, egy hét ,,teljes ellátást,, fizet ki, aztán kiderül, hogy éppen csak a szállás nincs biztosítva - a turisták ilyen és hasonló jellegű kellemetlenségek elleni védelmét szeretné biztosítani az olasz fogyasztóvédelmi bizottság az SOS-telefon létesítésével. A bajba került turisták szerda óta reggel 9-től délután 1 óráig hívhatják a megadott számot, és a vonal végén egy ügyvéd áll készenlétben, hogy a becsapott delikvensek segítségére siessen. Egy nappal a telefonszám közzététele után már mintegy 15-en vették igénybe a szolgáltatást, közülük legtöbben az utazási irodákra és megtévesztő reklámjaikra panaszkodtak. Elsősorban nem az a baj, hogy a valóságban a tengerpart nem olyan, mint a reklámfotón, hanem az, hogy az előre közölt olaszországi árak esetenként nem tartalmazzák például a szállás, vagy az étkezés költségeit. ,,Célunk nemcsak az, hogy segítséget nyújtsunk a turistáknak, hanem az is, hogy felmérést készítsünk az idegenforgalom terén tapasztalható leggyakoribb hiányosságokról,, - mondta a fogyasztóvédelmi bizottság szóvivője. Ez annál is fontosabb, mivel 1990 a turisták éve lesz Európában, 1992-ben pedig Olaszországban rendezik meg a labdarúgó világbajnokságot. +++
1989. július 7., péntek 18:41
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|