Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 06.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Katonai Szolgálatot Megtagadók Körének közleménye

"A polgári szolgálatot érintő Honvédelmi Törvény módosítását jelenlegi formájában nem fogadjuk el, mert az a 28 hónapos szolgálati idő megosztása miatt nagyobb terhet ró a civil szolgálatosokra, ugyanis a katonai szolgálat időtartama várhatóan nem éri el a 28 hónapot."
SZER, Késő esti mai nap:

Kende Péter értékelése Kádár Jánosról

"Kádár János személyével kapcsolatban a történelem két kérdést tett fel. Az egyik: hogy mekkora volt a bűnrészessége az 1956-os népforradalom leverésében? A másik: hogy mekkora érdem tulajdonítható neki az 1960-as 1970-es évekbeli magyarországi helyzet viszonylag kedvező alakulásában."

Új híd a Dunán - Beemelték Csepelnél az utolsó szerkezeti elemet

1989. szeptember 5., kedd - Újabb szakaszához érkezett az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építése - kedden emelték be a Budafok-Hárostól a Duna felett a Csepel-szigetre átívelő autópályahíd utolsó acélszerkezeti elemét. A 750 méter hosszú 22 méter széles híd szerkezetét a Ganz Acélszerkezet Vállalat készítette el és a Hídépítő Vállalat építette meg. Négy sávban közlekedhetnek majd rajta a járművek. A hídépítés érdekessége, hogy a két parttól indult a Duna közepe felé haladva a szerkezeti elemek összeillesztése, s a Clark Ádám úszódaru segítségével most került helyére az összekapcsolódó utolsó 100 tonnás elem. Ezután hátra van még a pályalemezek felerősítése a hídszerkezetre, s jöhet a sima aszfaltréteg-borítás. Egyébként a második világháború után ez az első olyan, a Nagy-Dunán átívelő híd, amelyet új nyomvonalon építettek ki.

A 900 millió forintos hídberuházás fontos része a világbanki
hitelből megvalósuló autópálya körgyűrű építésének. Az 1900 végére
elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú félgyűrű - mint ismeretes
- Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon
a pécsi 6-os utat köti majd össze a Csepel-szigeten áthaladva. Az
átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága,
a jelenleg még kényszerűen Budapest utcáit terhelő forgalom jelentős
része elkerülheti a várost. (MTI)


1989. szeptember 5., kedd 14:03


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (06.16-08.15) - A hatalmi kötélhúzás

"Július hatodikán meghalt Kádár János. A sors különös fintoraként ugyanaznap hirdette ki ítéletét a legfelsőbb bíróság: Nagy Imre és társai ártatlanok voltak."
SZER-hallgató telefonja:

"Nekrológ Kádár János halálára.Sajnos a természet hajtotta végre azt, amit a hóhérnak kellett volna 1956 november 4-én végrehajtani."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD