|
|
|
|
Fejlődő magyar-szerb gazdasági együttműködés
|
1989. július 17., hétfő - A magyar-szerb gazdasági kapcsolatok elmélyítéséről kezdődtek hétfőn tárgyalások Budapesten, Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettes és Deszimir Jevtics, a szerb kormány elnöke vezetésével.
X X X A Kereskedelmi Minisztériumban a gazdasági megbeszélésekkel kapcsolatosan elmondták: hazánk és Jugoszlávia között jól fejlődnek a kereskedelmi kapcsolatok. Az áruforgalomból Szerbia (a tartományok nélkül) 40 százalékkal részesedik. A magyar és a szerb vállalatok tavaly 195,9 millió dollár értékben cseréltek árut egymással, ebből a magyar kivitel több mint 103 millió dollár volt. Az idén, az első negyedévben a magyar szállítások elérték 20,3 millió, a szerbiaiak pedig a 18,2 millió dollárt. A magyar-jugoszláv árucseréből 20 százalékkal a Vajdaság tartomány részesedik, ennek is egyötöde, mintegy 26,5 millió dollár a határ menti forgalomból adódik. A magyar-szerb gazdasági együttműködés 70 százaléka hosszú lejáratú együttműködésre, átfogó kooperációs megállapodásokra épül, különösen a gépiparban és a vegyiparban. A legsikeresebb termelési együttműködés a közúti járműgyártásban alakult ki a győri Rába és a szerb Dinara cég között; több magyar iparvállalat alkatrészeket szállít a Zastava gépkocsikhoz. Bővül a kölcsönös műtrágyaszállítás, továbbá a gumiipari termékek kooperációs cseréje, ez utóbbi a Taurus és a Jugochemia között. Magyar-szerb vegyesvállalat egyelőre még nem jött létre. Ami a jövő együttműködési lehetőségeit illeti: a következő három évben kooperáció alakulhat ki az útépítő gépek gyártásában, erről a Technika Vállalat és a krusevaci Október 14. Gépgyár 10-10 millió dolláros keretszerződést kötött. Eszerint magyar részegységekért komplett földmunkagépeket kapunk. Tárgyalások folynak a Dinara és a Ganz Villamossági Művek között közös trolibuszgyártásról, miután a magyar vállalat nemrég sikeres bemutatót tartott partnerénél. A szerbiai Gosa cégtől a MÁV az idén 20 személyvagont rendelt gépipari termékekért cserébe. A jugoszláv partner még jobban bekapcsolódhatna a MÁV-fejlesztésbe, ezért a partnerek újabb konstrukciós üzletről tárgyalnak, vagyis további vagonokért a Transelektro erőművi acélszerkezeteket exportálna partnerének. (MTI)
1989. július 17., hétfő 17:13
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jónapot kivánok Csuvacs János vagyok az Autórádió című műsorukhoz szeretnék saját véleményt elmondani. Ezelőtt pár évvel az előtt ugy érzem sokkal több autótesztet, kisautó tesztet, új kis, középnagyságú autókat mutattak be, mint az új műsorban. Az új műsor vezetése megváltozott, vidámabb a régihez képest, de mint hogy ha ez az autóknak a rovására menne, és személy szerint szeretném, ha többet mutatnának be, főleg olyan kis autókról, ami nekünk magyaroknak tulajdonképpen jobban elérhető. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|