|
|
|
|
Vokswagen-jubileum
|
Wolfsburg, 1989. július 4. kedd (dpa/vwd) - Legördült a szerelőszalagról kedden a 25 000 000. személyautó, amelyet a wolfsburgi Volksagen Művekben gyártottak. A jubileumi gépkocsi egy ezüstszürke Golf volt - annak a modellnek a képviselője, amely kelendőségében vetekszik minden idők legsikeresebb Volkswagen-modelljével, a bogárhátúval.
A wolfsburgi autógyárban eddig hét millió készült a bogárhátút felváltó ,,népautóból,, , s ez a modell máris a második helyen áll az itt gyártott autók listáján. (A bogárhátúból 10,8 millió készült Wolfsburgban, de gyártották másutt is, külföldön is.) A váltás 1974-ben történt. Az akkori elnök, Toni Schmücker 1976-ban tett kijelentését, mely szerint ha van autó, amely felülmúlhatja a bogár sikerét, az a Golf, akkoriban sokan kételkedve fogadták. Az idő őt látszik igazolni. A Golf persze fejlődött 1974 óta: akkor két változatban kínálták, 50 és 70 lóerős verzióban, normálbenzin üzemmódban. A jubileumi autó már szabályozott katalizátorral volt felszerelve. Wolfsburgban egyébként naponta 3800, évente 850-900 ezer autót gyártanak.+++
1989. július 4., kedd 17:53
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jónapot kivánok Csuvacs János vagyok az Autórádió című műsorukhoz szeretnék saját véleményt elmondani. Ezelőtt pár évvel az előtt ugy érzem sokkal több autótesztet, kisautó tesztet, új kis, középnagyságú autókat mutattak be, mint az új műsorban. Az új műsor vezetése megváltozott, vidámabb a régihez képest, de mint hogy ha ez az autóknak a rovására menne, és személy szerint szeretném, ha többet mutatnának be, főleg olyan kis autókról, ami nekünk magyaroknak tulajdonképpen jobban elérhető. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|