|
|
|
|
Aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat
alapmegállapodását (1. rész)
|
1990. január 13., szombat - Szombaton a Duna
Intercontinental Szállóban aláírták a Suzuki személygépkocsikat
gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását. A szerződést japán részről
Suzuki Osamu, a japán autógyártó cég tulajdonosa, magyar részről
Lepsényi István, az Autókonszern Rt. ügyvezető igazgatója írta alá,
a szerződés kormánygaranciákat tartalmazó részét Medgyessy Péter
miniszterelnök-helyettes látta el kézjegyével.
Medgyessy Péter a magyar kormány nevében hangsúlyozta, hogy a leendő vegyesvállalati együttműködéssel a magyar ipar egy igen jelentős területén komoly fejlődés indulhat meg. A vállalkozás nem egyszerűen egy összeszerelő üzemről szól, hanem egy átfogó iparpolitikai koncepció része, amelynek során a magyar gépipar nagyon jelentős hányada új lehetőséget kap korszerű technológia és technika elsajátítására, illetve alkalmazására. Emellett - mint a miniszterelnök-helyettes kiemelte - a magyar-japán kapcsolatok szempontjából is igen nagy jelentőségű a megállapodás. Számos japán üzletember ugyanis éppen az alapmegállapodás kapcsán jelezte, hogy új, kölcsönösen előnyös üzleti lehetőségeket próbál feltárni Magyarországon.
Mint az az elmúlt héten ismeretessé vált, a szervezés alatt álló magyar Autókonszern Részvénytársaság és a Suzuki japán autógyártó cég Magyarországon, vegyesvállalati formában, japán személygépkocsikat fog összeszerelni, nevezetesen Suzuki Swift ötajtós, 1000 és 1300 köbcentiméteres motorral ellátott modelleket. A tervek szerint 1992 második felében indulna a gyártás, és ettől kezdve a harmadik év végére évi 50 ezer autót gyártanának, s ebből 30 ezret értékesítenének hazánkban. A vegyesvállalat a tervek szerint viszonylagos magyar többségi részvétellel jön létre.
Az alapmegállapodás aláírásának alkalmával a Suzuki elnök-tulajdonosa hangsúlyozta: abban a reményben írja alá az autóösszeszerelő vegyesvállalat alapszerződését, hogy minél nagyobb arányban fel tudják majd használni a magyar beszállító cégek alkatrészeit. Az Autókonszern képviselője aláhúzta, hogy eddig mintegy 20 magyar pénzintézet, illetve az autóösszeszereléshez különböző alkatrészeket beszállító cég vesz részt az Autókonszern Rt.-ben. A beruházás azonban ennél tíz-, tizenötször több magyar céget von be a vállalkozásba, és ezért az egész magyar iparra húzóerőként fog hatni. (folyt. köv.)
1990. január 13., szombat 17:25
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|