Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 07.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás a nyugdíjak igazságosabb megállapításáról

"Vizsgálják felül a kirívóan magas összegű nyugdíjakat és csökkentsék különösen azon személyek nyugdíját, akik úgymond munkásmozgalmi tevékenységük jutalmául kaptak teljes fizetéssel nyugdíjas státust. A jövőre nézve is határozzák meg a nyugdíjak felső határát, és ezzel együtt lényegesen emeljék a létminimum körüli és alatti nyugdíjak összegét. A nyugdíjak reálértékének megőrzése érdekében évente meghatározott konkrét összeggel emeljék valamennyi nyugdíjas járandóságát."
SZER, Magyar híradó:

A Munkásőrség csökkentése

Az Országgyűlés honvédelmi bizottságának ülésén jelentette be Dósa István, a Munkásőrség országos parancsnokának helyettese, hogy szeptember elsejéig 30 százalékkal csökkentik a Munkásőrség állományát.

Nemcsak a pilóták, a gépek versenye is - Motoros mürepülő EB Békéscsabán (1. rész)

1989. julius 25. kedd (MTI) - Másfél hónappal a junius 11-én, az
MHSZ székházában tartott sajtótájékoztató után kedden Békéscsabán
került sor a második hasonló jellegü rendezvényre, amelynek témája
az augusztus 4-14. között a békési megyeszékhelyen sorra kerülő VII.
motoros mürepülő Európa-bajnokság volt. A szervezőbizottság
stilszerüen oldotta meg az ujságirók helyszinre szállitását, három
sportrepülőgéppel vitték Békéscsabára az érdeklődőket. A 70 perces,
a vártnál lényegesen kellemesebb - nem dobálta a szél a gépeket -
repülőut után Szepesi József ezredes, az MHSZ repülőfőnöke, a Magyar
Repülő Szövetség titkára, a Nemzetközi Szövetség (FAI) alelnöke
köszöntötte a megérkezetteket a békéscsabai repülőtér főépületében.

    Mondanivalóját azzal kezdte, hogy lezárult a nevezés, 15 ország
47 versenyzőjét (38 férfit és 9 nőt) jelöltek az Európa-bajnokságra.
A pilóták 36 versenygépen mutatják be tudásukat.

    Békéscsaba nem először rendez ilyen nagy repülőeseményt,
1984-ben motoros mürepülő világbajnokságnak adott otthont a város. A
mostani kontinenstalálkozó szervezése 6 millió forintba került, ami
éppen a fele az öt évvel ezelőtti EB-jének. Bizony, manapság már
semmiféle felesleges luxusra nem futja, ezért kellett - helyesen -
megszoritani a nadrágszijat.

    Szepesi József szavaiból az is kiderült, hogy nullszaldóval, sőt
lehetőség szerint minimális nyereséget elérve szeretnék megrendezi
az Európa-bajnokságot. A Békéscsabára érkezők - a versenyzők és
kisérők is - fejenként 500 dollár nevezési dijat kötelesek fizetni.
Ez csak első látásra tünik soknak, mert benne foglaltatik a szállás,
az étkezés költsége, sőt a repüléshez szükséges benzin ára is.

    Magyarországnak nagy a tekintélye a mürepülő sportban, ennek is
tulajdonitható, hogy jövőre Budapesteen lesz a FAI soros
kongresszusa. A szakvezetés szerint jó lenne, ha ezt a tekintélyt a
magyar vb-résztvevők augusztus 4. és 14. között tovább öregbitenék.

(folyt.köv.)


1989. július 25., kedd 15:07


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD