|
|
|
|
Fejlődő magyar-szerb gazdasági együttműködés
|
1989. július 17., hétfő - A magyar-szerb gazdasági kapcsolatok elmélyítéséről kezdődtek hétfőn tárgyalások Budapesten, Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettes és Deszimir Jevtics, a szerb kormány elnöke vezetésével.
X X X A Kereskedelmi Minisztériumban a gazdasági megbeszélésekkel kapcsolatosan elmondták: hazánk és Jugoszlávia között jól fejlődnek a kereskedelmi kapcsolatok. Az áruforgalomból Szerbia (a tartományok nélkül) 40 százalékkal részesedik. A magyar és a szerb vállalatok tavaly 195,9 millió dollár értékben cseréltek árut egymással, ebből a magyar kivitel több mint 103 millió dollár volt. Az idén, az első negyedévben a magyar szállítások elérték 20,3 millió, a szerbiaiak pedig a 18,2 millió dollárt. A magyar-jugoszláv árucseréből 20 százalékkal a Vajdaság tartomány részesedik, ennek is egyötöde, mintegy 26,5 millió dollár a határ menti forgalomból adódik. A magyar-szerb gazdasági együttműködés 70 százaléka hosszú lejáratú együttműködésre, átfogó kooperációs megállapodásokra épül, különösen a gépiparban és a vegyiparban. A legsikeresebb termelési együttműködés a közúti járműgyártásban alakult ki a győri Rába és a szerb Dinara cég között; több magyar iparvállalat alkatrészeket szállít a Zastava gépkocsikhoz. Bővül a kölcsönös műtrágyaszállítás, továbbá a gumiipari termékek kooperációs cseréje, ez utóbbi a Taurus és a Jugochemia között. Magyar-szerb vegyesvállalat egyelőre még nem jött létre. Ami a jövő együttműködési lehetőségeit illeti: a következő három évben kooperáció alakulhat ki az útépítő gépek gyártásában, erről a Technika Vállalat és a krusevaci Október 14. Gépgyár 10-10 millió dolláros keretszerződést kötött. Eszerint magyar részegységekért komplett földmunkagépeket kapunk. Tárgyalások folynak a Dinara és a Ganz Villamossági Művek között közös trolibuszgyártásról, miután a magyar vállalat nemrég sikeres bemutatót tartott partnerénél. A szerbiai Gosa cégtől a MÁV az idén 20 személyvagont rendelt gépipari termékekért cserébe. A jugoszláv partner még jobban bekapcsolódhatna a MÁV-fejlesztésbe, ezért a partnerek újabb konstrukciós üzletről tárgyalnak, vagyis további vagonokért a Transelektro erőművi acélszerkezeteket exportálna partnerének. (MTI)
1989. július 17., hétfő 17:13
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|