Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 07.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás a nyugdíjak igazságosabb megállapításáról

"Vizsgálják felül a kirívóan magas összegű nyugdíjakat és csökkentsék különösen azon személyek nyugdíját, akik úgymond munkásmozgalmi tevékenységük jutalmául kaptak teljes fizetéssel nyugdíjas státust. A jövőre nézve is határozzák meg a nyugdíjak felső határát, és ezzel együtt lényegesen emeljék a létminimum körüli és alatti nyugdíjak összegét. A nyugdíjak reálértékének megőrzése érdekében évente meghatározott konkrét összeggel emeljék valamennyi nyugdíjas járandóságát."
SZER, Magyar híradó:

A Munkásőrség csökkentése

Az Országgyűlés honvédelmi bizottságának ülésén jelentette be Dósa István, a Munkásőrség országos parancsnokának helyettese, hogy szeptember elsejéig 30 százalékkal csökkentik a Munkásőrség állományát.

Motoros műrepülő EB Békéscsabán

1989. július 11. kedd (MTI) - Magyarország eddig kétszer adott
otthont a motoros műrepülők legnagyobb találkozójának: 1962-ben
Budaörsön, 1984-ben Békéscsabán rendezték meg a világbajnokságot. Öt
évvel a viharsarki vb után, az idén augusztus 5. és 13. között ismét
a békési megyeközpont a házigazda: a légies sportágnak ezúttal az
európai legjobbjait fogadják. Az EB előkészületeiről kedden az MHSZ
budapesti központjában tartottak sajtótájékoztatót a kontinentális
rendezvény szervezői.

    Szepesi József, a Magyar Repülő Szövetség főtitkára, aki egyben
alelnöke a nemzetközi szövetségnek (FAI), előrebocsátotta, hogy
ritka népes mezőnyt köszönthetnek majd a világbajnokságon, hiszen 15
országból érkeznek a pilóták (mintegy félszázan) és a repülőgépek
(körülbelül harminc). Nem egy sportgépet használnak többen is,
például az egyik osztrák versenyző magyar motoros légijárművel
gyakorolt és áll rajthoz is az EB-n.

    A békéscsabai sportrepülőtéren bonyolítják le a viadalt,
amelyben három alapszámot kell előbb teljesítenie mindenkinek: a
nyílt kötelező, a szabadon választott és a zárt kötelező programot.
Az első kettőt lehet gyakorolni, a zárt kötelezőt azonban ott a
helyszínen állítja össze a zsűri, s úgy kapja meg feladatát minden
pilóta, hogy a verseny előtt már nincs módja kipróbálni, tehát
,,kottából,, kell lerepülnie a ,,leckét,,. A három műrepülő
alapfigura teljesítése után alakul ki a sorrend, a döntőbe csak a
legjobbak (általában a mezőny egyharmada) kerülnek be. A fináléban
szabadon választott produkciót mutat be mindenki, a ,,kűrben,,
pilóta azt csinál, amit akar, a bírák a négy percben maximált
gyakorlatnál időt mérnek, a további pontszámot aszerint ítélik meg,
mennyire tetszett nekik a légi attrakció ritmusa, harmóniája,
mennyire találták azt szépnek, látványosnak, tartalmasnak,
egységesnek és szabályosnak.

    A magyarok a legeredményesebben a budaörsi vb-n szerepeltek,
akkor világbajnok lett a gárda és Tóth József. Ezt bizony azóta sem
sikerült megközelíteni egyetlen világversenyen sem. A mostani
Európa-bajnokságon egyéniben nem kizárt a magyar érem, a válogatott
legjobbja, a 33 éves Besenyei Péter különösen a 4 perces
gyakorlatban képes világszínvonalú teljesítményre. A csapat az első
hat között végezhet. A vb-elsőségre a szovjetek és a franciák
pályázhatnak igazán megalapozott eséllyel, ők külön osztályt
képeznek a motoros műrepülők táborában.

    A piros-fehér-zöld színeket egy nő - Daka Olga -, és Besenyei
mellett további három férfi: Szász Alajos, Szegedi Béla és Veres
Zoltán képviseli a békéscsabai Európa-bajnokságon.+++


1989. július 11., kedd 14:36


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD