|
|
|
|
Derzsi András a Balaton közlekedési és építési ügyeiről (1. rész)
|
1989. április 18., kedd - Az autópályadíj helyett Derzsi András miniszter elfogadhatóbb megoldásnak tartaná, ha egyforintos benzinár-emeléssel teremtenék meg az útfejlesztési alapot. A közlekedési, hírközlési és építésügyi tárca vezetője keddi kaposvári látogatása alkalmával fejtette ki álláspontját, amit csütörtökön a Minisztertanács ülésén is előterjeszt.
Ekként reagált a miniszter Somogy megye MSZMP- és tanácsi vezetőinek azon észrevételére, hogy az autópályadíj bevezetése a Balaton-part délkeleti térségében is türhetetlen állapotokat teremtene. Tovább növelné az üdülőövezet belső útjainak amúgy is tulzsúfolt forgalmát, növekednék a zajártalom és a környezetszennyezés, holott idegenforgalmi és egyéb okokból is e kellemetlenségek mérséklése a cél. Derzsi András nemcsak egyetértéséről biztosította vendéglátóit, hanem elmondta, hogy a Minisztérium komolyan mérlegeli, miként lehet a déli part közlekedési viszonyait javítani. A két lehetséges megoldás közül az M-7-es félpályás továbbépítése csaknem kétmilliárd forintba kerülne, míg a régi 7-es főközlekedési út négysávosra szélesítése mintegy kilencszázmillió forintból befejezhető. Bár az utóbbi hosszabb távon nem pótolhatja az autópályát - szükségessége viszont a majdani autópálya mellett is kétségtelen -, gazdasági megfontolásból ezt kellene előre sorolni. Az M-7-es továbbépítésének fedezetét nemcsak hazai forrásból gondolja előteremteni a Minisztérium. Mivel a balaton Nyugat-Európa számára is fontos üdülőterület, jó esély mutatkozik a külföldi tőke bevonására a közlekedés mellett az infrastruktúra és az idegenforgalom egyéb területein is. Ezt az esélyt tovább erősítheti a Bécs-Budapest világkiállítás, amelynek terveiből aligha lehet kihagyni a Balaton térségét. (folyt.)
1989. április 18., kedd 20:21
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Derzsi András a Balaton közlekedési és építési ügyeiről (2.rész)
|
A megbeszélés során felvetődött a Balaton-parti építési tilalom ügye. Derzsi András határozott szándékként közölte, hogy az üdülőövezet zártkerti területein még az idén felülvizsgálják és megszüntetik az indokolatlan korlátozásokat. Egyetértett azzal, hogy határozott feltételekhez kötött, hosszú távon érvényes szabályokra van szükség, mert a gyakori módosítások lazítják az állampolgári fegyelmet. (MTI)
1989. április 18., kedd 20:24
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|