|
|
|
|
Bábolnai baromfiszállítmányok korszerűbb repülőgépekkel
|
1989. február 7., kedd - Légi gyorsjárattal jutnak el Algériába a Bábolnai Mezőgazdasági Kombinát baromfiszállítmányai. Korábban az IL-48-as repülőgépek vitték Közel-Keletre a naposcsibéket és az előnevelt jércéket, most gyorsabb és korszerűbb, BAE-146. tipusú repülőgéppel kezdték meg a rendszeres szállítást. Naponta-másnaponta indulnak járatok Ferihegyről Algériába a bábolnai rakománnyal, s nem egészen három óra alatt jut el a szállítmány rendeltetési helyére. A rövidebb utazási idő, valamint az utastér aktív légcseréjének eredményeként az állatok jobban tűrik a szállítás terhelését, s így kevesebb az elhullás. Csupán februárban negyvennégyezer előnevelt jércét küld e járatokkal Algériába a bábolnai gazdaság, s rövidesen Irakba is megkezdődnek a szállítások. (A Szovjetunióba továbbra is a szovjet légitársaság gépeivel exportál a gazdaság.)
A korszerű szállítási módra azáltal nyílt lehetőség, hogy nemrégiben TNT-MALÉV Express Cargo néven ausztrál-magyar vegyesvállalatot alapított légi teherszállításra a magyar légiközlekedési vállalat, az ausztrál TNT Fuvarozási Vállalat, a Bábolnai Mezőgazdasági Kombinát és a Magyar Hitel Bank. Az új vállalat a ferihegyi Cargo bázison kezdte meg működését. A BAE-146-os gép 10,5 tonna áru szállítására alkalmas; rövidesen egy negyven tonna befogadóképességű Boeing 707-es, majd kesőbb egy újabb BAE-146-os repülőgépet is bevonnak a járatokba. A TNT olyan számítógéprendszert is átad a vegyesvállalatnak, amely az optimális útvonaltervezéstől a számlázásig minden munkát elvégez. A vegyesvállalat szolgáltatásait nemcsak az alapítók, hanem más megrendelők is igénybe vehetik. Miután a sugármeghajtású BAE csendesen repül, engedélyt kaptak az éjszakai leszállásokra is, s így az éjszakai órákban a nyugat-európai országokat érintve - súlykorlátozás nélkül - export-import áruszállításra is vállalkozik a vegyesvállalat; 24 óra múlva teljesít minden ilyen megrendelést. (MTI)
1989. február 6., hétfő 22:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|