|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Ismét szállít a Rába
|
![](../img/spacer.gif)
1990. január 25. csütörtök - A nagyüzem vezetőitől kapott
tájékoztatás szerint csütörtöktől ismét szállít motorokat és
futóműveket a Csepel Autógyárnak a győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár. E döntésükben fontos része van annak, hogy a csepeli
partner az utóbbi napokban némileg csökkentette a Rába gyárral
szembeni tartozásait. Ezzel együtt Győrött nem titkolták, hogy
amennyiben nem rendeződik a kritikus pénzügyi helyzet, ismét
felfüggesztik a szállításokat.
Az ügy előzményeként, mint arról kedden hírt adtunk, a győri Rába Magyar Vagon- és Gépgyár megszüntette az autóbuszmotorok és futóművek szállitását a Csepel Autógyárnak. A hazai üzemek közötti kapcsolatokban szinte példátlan intézkedés indoklásaként a dunántúli nagyüzem arra hivatkozott: nincs módjában az, hogy továbbra is hitelezzen a csepeli gyárnak, amely már több mint 760 millió forinttal adósa.
Közismert viszont, hogy a csepeli üzem a Rába-termékeket, feldolgozva, az Ikarusnak szállítja tovább. A győri bejelentés ilyen módon az autóbuszgyártásra is hatással volt. Az Ikarusban kedden úgy nyilatkoztak: a győri ,,ultimátum,, nyomán a leállás veszélye fenyegeti őket. Ez a vész most, legalább egyelőre, az ő fejük fölül is elhárult. (MTI)
1990. január 25., csütörtök 18:05
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|