Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 07.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás a nyugdíjak igazságosabb megállapításáról

"Vizsgálják felül a kirívóan magas összegű nyugdíjakat és csökkentsék különösen azon személyek nyugdíját, akik úgymond munkásmozgalmi tevékenységük jutalmául kaptak teljes fizetéssel nyugdíjas státust. A jövőre nézve is határozzák meg a nyugdíjak felső határát, és ezzel együtt lényegesen emeljék a létminimum körüli és alatti nyugdíjak összegét. A nyugdíjak reálértékének megőrzése érdekében évente meghatározott konkrét összeggel emeljék valamennyi nyugdíjas járandóságát."
SZER, Magyar híradó:

A Munkásőrség csökkentése

Az Országgyűlés honvédelmi bizottságának ülésén jelentette be Dósa István, a Munkásőrség országos parancsnokának helyettese, hogy szeptember elsejéig 30 százalékkal csökkentik a Munkásőrség állományát.

Forgalomtechnikai intézkedések az M1-es autóúton

1990. január 4., csütörtök - Az M1-es autóút Tatabánya és Győr közötti szakaszán forgalomtechnikai intézkedéseket vezetnek be a napokban - erről tájékoztatta az MTI-t Törőcsik Frigyes, a Közlekedési-, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium közúti főosztályának vezetője.


Köztudott, hogy az Ausztria és Magyarország közötti közúti
forgalom legnagyobb része a M1-es autópályán és autóúton bonyolódik
le. A két ország fővárosa közötti forgalom az elmúlt években -
ismert okok miatt - jelentősen megnőtt. A közlekedésbiztonsági
szakemberek mindkét oldalon, a forgalombiztonság érdekében,
intézkedéseket vezettek be. Az ausztriai B10-es úton például sokkoló
táblákkal hívják fel a figyelmet az óvatos közlekedésre, és
rendszeres sebességkontroll-mérésekkel, valamint rendőri jelenléttel
törekednek a szabályos közlekedés betartatására. A veszélyes
útszakaszon a fényszóró nappali használatát is javasolják.

    A magyar területen megnövekedett forgalom - különösen a
Tatabánya-Győr közötti autóúton - szintén különböző intézkedések
bevezetését indokolta. Több figyelemfelkeltő, és a helyes
közlekedésre utaló táblát helyeztek ki. Időközben, 45 kilométer
hosszon, az autóúti szakasz mellett, megkezdődött az autópálya jobb
oldalának építése is; az építési terület mellett szalagkorlátot
helyeztek el. Már a szalagkorlát építése során is megfigyelhető volt
azonban, hogy a munkaterület mellett a korlátozó jelzéseket a
közlekedők nagy része figyelmen kívül hagyta. A közlekedési morál -
a sebességtúllépések, a másik jármű leállósávra szorítása, a
veszélyes előzések, valamint más szabálytalanságok miatt - ezen a
szakaszon romlott, és emiatt a balesetek száma kritikus mértékűvé
vált. Ez indokolta, hogy januártól a teljes szakaszon 90 kilométerre
csökkentsék a megengedett legnagyobb sebességet, valamint további
figyelemfelkeltő táblákat helyezzenek el. E jelzéseken túl a rendőri
ellenőrzés fokozásával is tervezik a szabályos közlekedés
betartatását és egyben az útszakasz közlekedésbiztonságának
javítását. (MTI)



1990. január 4., csütörtök 15:17


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD