|
|
|
|
Forgalomtechnikai intézkedések az M1-es autóúton
|
1990. január 4., csütörtök - Az M1-es autóút Tatabánya és
Győr közötti szakaszán forgalomtechnikai intézkedéseket vezetnek be
a napokban - erről tájékoztatta az MTI-t Törőcsik Frigyes, a
Közlekedési-, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium közúti
főosztályának vezetője.
Köztudott, hogy az Ausztria és Magyarország közötti közúti forgalom legnagyobb része a M1-es autópályán és autóúton bonyolódik le. A két ország fővárosa közötti forgalom az elmúlt években - ismert okok miatt - jelentősen megnőtt. A közlekedésbiztonsági szakemberek mindkét oldalon, a forgalombiztonság érdekében, intézkedéseket vezettek be. Az ausztriai B10-es úton például sokkoló táblákkal hívják fel a figyelmet az óvatos közlekedésre, és rendszeres sebességkontroll-mérésekkel, valamint rendőri jelenléttel törekednek a szabályos közlekedés betartatására. A veszélyes útszakaszon a fényszóró nappali használatát is javasolják.
A magyar területen megnövekedett forgalom - különösen a Tatabánya-Győr közötti autóúton - szintén különböző intézkedések bevezetését indokolta. Több figyelemfelkeltő, és a helyes közlekedésre utaló táblát helyeztek ki. Időközben, 45 kilométer hosszon, az autóúti szakasz mellett, megkezdődött az autópálya jobb oldalának építése is; az építési terület mellett szalagkorlátot helyeztek el. Már a szalagkorlát építése során is megfigyelhető volt azonban, hogy a munkaterület mellett a korlátozó jelzéseket a közlekedők nagy része figyelmen kívül hagyta. A közlekedési morál - a sebességtúllépések, a másik jármű leállósávra szorítása, a veszélyes előzések, valamint más szabálytalanságok miatt - ezen a szakaszon romlott, és emiatt a balesetek száma kritikus mértékűvé vált. Ez indokolta, hogy januártól a teljes szakaszon 90 kilométerre csökkentsék a megengedett legnagyobb sebességet, valamint további figyelemfelkeltő táblákat helyezzenek el. E jelzéseken túl a rendőri ellenőrzés fokozásával is tervezik a szabályos közlekedés betartatását és egyben az útszakasz közlekedésbiztonságának javítását. (MTI)
1990. január 4., csütörtök 15:17
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|