Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 07.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás a nyugdíjak igazságosabb megállapításáról

"Vizsgálják felül a kirívóan magas összegű nyugdíjakat és csökkentsék különösen azon személyek nyugdíját, akik úgymond munkásmozgalmi tevékenységük jutalmául kaptak teljes fizetéssel nyugdíjas státust. A jövőre nézve is határozzák meg a nyugdíjak felső határát, és ezzel együtt lényegesen emeljék a létminimum körüli és alatti nyugdíjak összegét. A nyugdíjak reálértékének megőrzése érdekében évente meghatározott konkrét összeggel emeljék valamennyi nyugdíjas járandóságát."
SZER, Magyar híradó:

A Munkásőrség csökkentése

Az Országgyűlés honvédelmi bizottságának ülésén jelentette be Dósa István, a Munkásőrség országos parancsnokának helyettese, hogy szeptember elsejéig 30 százalékkal csökkentik a Munkásőrség állományát.

Mégis kell szelvény az ingyenes utazáshoz (1. rész)

1989. június 26., hétfő - Ismeretes, hogy június 1-jétől ingyen utazhatnak vasúton és helyközi Volán-járatokon a 70 éven felüli nyugdíjasok. Ez a sokak számára örömteli intézkedés némi bonyodalmat is okozott, ugyanis eddig a közlekedési és a pénzügyi tárca nem tudott megegyezni a kieső bevétel visszatérítésének mikéntjéről. A legutóbbi minisztertanácsi ülésen végül is hallgatólagos megállapodás született: azaz a Pénzügyminisztérium kéviselői ezúttal nem hoztak fel ellenérveket a közlekedési szakemberek javaslata ellen. Mindezek alapján tehát a jövőben - s erről majd az érintett közlekedési vállalatok külön is tájékoztatják az utasokat - a 70 éven felülieknek külön a számukra nyomtatott szelvényt kell váltaniuk - természetesen díjmentesen - az utazáshoz. A közlekedési vállalatok ugyanis csak ezzel tudják igazolni, hogy mennyien élnek az ingyenes utazás lehetőségével.

Az ügyben Petőfi László, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi
Minisztérium osztályvezetője tájékoztatta az MTI munkatársát.
Elmondta: pontos adatok nincsenek, csak becsülni lehet, hogy a
közlekedési vállalatok mekkora bevételtől esnek el, s ennek fejében
milyen összegű árkiegészítésre szorulnak. A KHÉM számításai szerint,
ha változatlan maradna a nyugdíjasok kedvezménye, akkor a 70 éven
felüliektől származó bevétel a vasúton mintegy 15-20 millió forint
lenne, s ehhez járulna az ahhoz kapcsolódó 135-160 millió fogyasztói
árkiegészítés, amelyet eddig automatikusan kapott a MÁV. Mindezek
elmaradása összességében 150-180 millió forintos veszteséget jelent
egy évben a vasútnál. Ez még növekszik körülbelül 130 millió
forinttal. Azok az idős emberek ugyanis, akik többször utaztak, mint
ahány alkalomra az állami kedvezmény adott, a MÁV-tól kaptak 20
százalékos engedményt. A Volánnál a kieső díjbevételek és az
elmaradó árkiegészítések összege 200 millió forintra tehető, ám a
szakemberek szerint ez akár meg is duplázódhat, ugyanis a korlátlan
ingyenes utazási lehetőség következtében várhatóan a kétszeresére nő
a 70 éven felüliek utazási kedve.

    Ezeket a számításokat - mivel csak becslésről van szó - nem
lehet az állami árkiegészítés alapjául venni. A kormányzat elismeri,
hogy a közlekedési vállalatokat mindenképpen kárpótolni kell, hiszen
nem viselhetik egy állami szociálpolitikai intézkedés terheit. A
közlekedési tárca már kezdetben is javasolta: bocsássanak ki
ingyenes szelvényeket, amelyek segítségével pontos képet lehetne
kapni arról, hogy hányan éltek az ingyenes utazási lehetőséggel.
(folyt.köv.)


1989. június 25., vasárnap 22:36


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD