|
|
|
|
Mégis kell szelvény az ingyenes utazáshoz (1. rész)
|
1989. június 26., hétfő - Ismeretes, hogy június 1-jétől ingyen utazhatnak vasúton és helyközi Volán-járatokon a 70 éven felüli nyugdíjasok. Ez a sokak számára örömteli intézkedés némi bonyodalmat is okozott, ugyanis eddig a közlekedési és a pénzügyi tárca nem tudott megegyezni a kieső bevétel visszatérítésének mikéntjéről. A legutóbbi minisztertanácsi ülésen végül is hallgatólagos megállapodás született: azaz a Pénzügyminisztérium kéviselői ezúttal nem hoztak fel ellenérveket a közlekedési szakemberek javaslata ellen. Mindezek alapján tehát a jövőben - s erről majd az érintett közlekedési vállalatok külön is tájékoztatják az utasokat - a 70 éven felülieknek külön a számukra nyomtatott szelvényt kell váltaniuk - természetesen díjmentesen - az utazáshoz. A közlekedési vállalatok ugyanis csak ezzel tudják igazolni, hogy mennyien élnek az ingyenes utazás lehetőségével.
Az ügyben Petőfi László, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium osztályvezetője tájékoztatta az MTI munkatársát. Elmondta: pontos adatok nincsenek, csak becsülni lehet, hogy a közlekedési vállalatok mekkora bevételtől esnek el, s ennek fejében milyen összegű árkiegészítésre szorulnak. A KHÉM számításai szerint, ha változatlan maradna a nyugdíjasok kedvezménye, akkor a 70 éven felüliektől származó bevétel a vasúton mintegy 15-20 millió forint lenne, s ehhez járulna az ahhoz kapcsolódó 135-160 millió fogyasztói árkiegészítés, amelyet eddig automatikusan kapott a MÁV. Mindezek elmaradása összességében 150-180 millió forintos veszteséget jelent egy évben a vasútnál. Ez még növekszik körülbelül 130 millió forinttal. Azok az idős emberek ugyanis, akik többször utaztak, mint ahány alkalomra az állami kedvezmény adott, a MÁV-tól kaptak 20 százalékos engedményt. A Volánnál a kieső díjbevételek és az elmaradó árkiegészítések összege 200 millió forintra tehető, ám a szakemberek szerint ez akár meg is duplázódhat, ugyanis a korlátlan ingyenes utazási lehetőség következtében várhatóan a kétszeresére nő a 70 éven felüliek utazási kedve. Ezeket a számításokat - mivel csak becslésről van szó - nem lehet az állami árkiegészítés alapjául venni. A kormányzat elismeri, hogy a közlekedési vállalatokat mindenképpen kárpótolni kell, hiszen nem viselhetik egy állami szociálpolitikai intézkedés terheit. A közlekedési tárca már kezdetben is javasolta: bocsássanak ki ingyenes szelvényeket, amelyek segítségével pontos képet lehetne kapni arról, hogy hányan éltek az ingyenes utazási lehetőséggel. (folyt.köv.)
1989. június 25., vasárnap 22:36
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|