|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Félév előtti Ikarus gondok (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. június 14., szerda - Az Ikarusnak a második félévben körülbelül egyhavi termelésére, 1400 járműre nincs még megrendelése, mert a magyar autóbuszok legnagyobb vásárlójával, a szovjet partnerrel mindeddig nem kötötték meg a szerződést. Egyelőre tehát veszélyben van a nagyvállalat 1989. évi tervprogramjának és nyereségtervének teljesítése.
Mint ismeretes, néhány hónapja 2-3 napos leállásra kényszerült a gyár kollektívája, miután az Ikarus árvitába keveredett legfontosabb részegység-beszállítójával, a Csepel Autógyárral, amely akkor felfüggesztette az alvázak szállítását. Az Ipari Minisztériummal és a bankokkal folytatott tárgyalások eredményeként - lényegében a probléma felületi kezelésére - az Ikarus 250 millió forintos refinanszírozási hitelhez jutott. A hitel folyósítása a napokban befejeződik, s a gyárnak néhány héten belül vissza kellene fizetnie. A beszállító hazai vállalatok áremeléseit viszont a buszgyár továbbra sem tudja érvényesíteni a szovjet exportárakban, s ezáltal a termelés súlyos veszteségeket okoz a vállalatnak Mindez a második félév küszöbén ismét feszültségeket okozhat az Ikarusban. 1989 első félévében a gyár több mint 6800 járművet állított elő. A szerelősorok leállításakor keletkezett kiesést jórészt már behozták. A buszokat szovjet, NDK-beli, csehszlovák, lengyel, tunéziai, kuvaiti, egyesült államokbeli, egyiptomi és iraki megrendelésre szállították, továbbá az új 300-as és 400-as típusokból belföldi megrendelésre is. A BKV-nak 16 Ikarus-Volskwagen mikrobuszt készítettek a budai vár közlekedésének megoldásához. Több mint 5000 autóbusz második félévi exportjára van egyelőre konkrét megrendelésünk. Ami a szovjet szállítások folytatását illeti: az Ikarus vezetői az exportmegállapodást régóta előkészítették, de úgy tudják, hogy az első félévben ismét tetemes hazai kereskedelmi aktívum keletkezett a magyar-szovjet áruforgalomban, s ez okozza a további bizonytalanságot és késedelmet a szerződés aláírásánál. A buszgyár és a hazai partnerek közötti árproblémák áthidalására az Ikarus többféle javaslatot tett, például részvénytársaság alapítására a Csepel Autógyárral és a Mogürttel. Ám ma még semmiféle döntés nincs az érintettek részéről, s mint hírlik, a partner cégek nem is lelkesednek az ötletért. Egyébként bonyolult, hosszadalmas folyamatról lenne szó, amit a vállalati tanácsoknak kellene jóváhagyniuk. (folyt.köv.)
1989. június 13., kedd 22:19
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|