Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 30.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás az MSZMP birtokában levő ingatlanok elidegenítéséről

"Meg kell tehát akadályozni, hogy a csődöt mondott pártállam idején így megszerzett anyagi vagyont az új történelmi szakaszban az MSZMP mobil tőkévé átalakítva, azt saját céljaira használja fel. A fentiek vonatkoznak az elmúlt időszak más hatalmi szerveinek (HNF, Munkásőrség, KISZ, illetve jogutódja a DEMISZ) vagyonára is. Követeljük: 1. a vagyonok azonnali elidegenítési tilalmát..."
Deutschlandfunk:

Párthatározat Nagy Imréről

"A magyar kommunista párt vezetősége ma törvénytelennek nevezte Nagy Imre kivégzését. Major, a párt szóvivője a Központi Bizottság ülése után közölte: már most megállapítható, hogy Nagy Imrét hamis vádak alapján ítélték halálra. Ezért kivégzése törvénytelen volt. Nagy Imre és négy társa földi maradványait június 16-ikán - kivégzésének évfordulóján - teljes tiszteletadással temetik el újra. Eddig az időpontig Nyers Rezső politikai bizottsági tag vezetésével egy bizottság nyilatkozatot dolgoz ki a Nagy Imre-ügyről."

Átadás előtt az MO-ás autóút összekötő szakasza

1990. szeptember 17., hétfő - Átadás előtt az M0-ás autóút 14,9 km-es, most elkészült szakasza, amely az M5-ös, illetve a pécsi 6-os utat köti össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Amint Balogh Attila, az Autópálya Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek elmondta: a világbanki hitelből, 4,5 milliárd forintból megvalósuló beruházás az eddigi legdrágább ilyen jellegű hazai építés. A költségeket megemelte a két, összesen több mint 1 kilométer hosszú Duna-híd - járdával, kerékpárúttal - és a környezetvédelmet szolgáló több mű. Közéjük tartozik a Csepel-szigeten, az út közelében létesített figyelőkút-rendszer, amely a csepeli Duna-part ivóvízkutjait óvja. Segítségével kontrollálják, hogy a forgalom szennyezései érintik-e a csepeli vízbázist, ahonnan Budapest az ivóvíz jelentős részét kapja. A biztonságos közlekedés érdekében a Duna-hidakon jegesedés előrejelzőket szereltek fel, amelyek mutatják mikor célszerű a szórógépeket megindítani. A zaj elleni védelemről is gondoskodtak: a hiiakon üvegfal, a lakott települések mentén fa, műanyag, betonfal vagy földgát csökkenti az autók keltette zajt.


A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat fővállalkozásában,
több mint 100 alvállalkozó részvételével elkészült autóút kétszer
kétsávos, burkolata a legkorszerűbb, érdesített homok-aszfalt
keverék.

    A közlekedés akár meg is indulhatna, ám még hátra van néhány
helyen a vízelvezető árkok burkolása, az útpadka kiképzése, a
növények, fák, bokrok, cserjék telepítése. Előreláthatóan az eredeti
határidőnek megfelelően, október végén lesz a műszaki átadás,
novemberben pedig megindulhat a közlekedés. Ez pedig azonnal
érezteti majd jótékony hatását a budapesti forgalomban. Az átutazó
járművek egy része ugyanis ily módon elkerülheti a belső
kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezer autóval
tehermentesülnek a budapesti útak, főleg a Mártírok útján és a
Petőfi hídon mérséklődhetnek a torlódások. Persze az igazi változást
a következő ütem megvalósulása hozhatja, ami majd az M1-es és az
M5-ös utat közvetlenül köti össze. E munkára várhatóan nemzetközi
versenytárgyalást írnak majd ki. (MTI)



1990. szeptember 16., vasárnap 14:46


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III melléklet FKgP Pártalkotmányról 1. oldal


III/III. melléklet FKgP Pártalkotmányról 2. oldal


III/III. melléklet FKgP Pártalkotmányról 3. oldal


III/III jelentés FKgP jelölésekről 1. oldal


III/III jelentés FKgP jelölésekről 2. oldal


SZER hallgatói telefonok:

"Kérem szeretném ha küldenének címemre a Mentsétek meg a kék Dunát című programból egy példányt, vagy ha lehet hangszalagot a következő címre: Petes András, Budapest I. Halász u. l. loll. Köszönöm szépen. - Itt Kotál Magdolna Csehszlovákiából. Ha lehet hívjanak fel holnap este, azaz június elsején csehszlovák irányítószámra továbbá o8194145. Köszönöm, Kotál Magdolna 4208104145 kérem, ha lehet hívják ezt a számot május 31-én este 19 órakor, köszönöm"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD