Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 30.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás az MSZMP birtokában levő ingatlanok elidegenítéséről

"Meg kell tehát akadályozni, hogy a csődöt mondott pártállam idején így megszerzett anyagi vagyont az új történelmi szakaszban az MSZMP mobil tőkévé átalakítva, azt saját céljaira használja fel. A fentiek vonatkoznak az elmúlt időszak más hatalmi szerveinek (HNF, Munkásőrség, KISZ, illetve jogutódja a DEMISZ) vagyonára is. Követeljük: 1. a vagyonok azonnali elidegenítési tilalmát..."
Deutschlandfunk:

Párthatározat Nagy Imréről

"A magyar kommunista párt vezetősége ma törvénytelennek nevezte Nagy Imre kivégzését. Major, a párt szóvivője a Központi Bizottság ülése után közölte: már most megállapítható, hogy Nagy Imrét hamis vádak alapján ítélték halálra. Ezért kivégzése törvénytelen volt. Nagy Imre és négy társa földi maradványait június 16-ikán - kivégzésének évfordulóján - teljes tiszteletadással temetik el újra. Eddig az időpontig Nyers Rezső politikai bizottsági tag vezetésével egy bizottság nyilatkozatot dolgoz ki a Nagy Imre-ügyről."

Lesz magyar Suzuki? (1.rész)

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. december 28. csütörtök (MTI-TUD) - Japán részről optimistán, magyar részről fenntartásokkal válaszoltak az MTI tokiói tudósítójának a kérdésére; lesz-e magyar Suzuki. A közös gyártást előkészítő alapegyezmény végső szövegezésénél tartanak a felek - mondta az egyik érintett japán cég igen jólértesültnek számító vezető munkatársa, aki kérte, hogy tekintettel a tárgyalások legvégső stádiumára, se cége, se az ő neve ne kerüljön nyilvánosságra. Nem kizárt, hogy még január 8., azaz Kaifu Tosiki miniszterelnök európai körútjának a megkezdése előtt újabb japán küldöttség utazik az ügyben Magyarországra.

Az optimista nyilatkozat szerint biztosnak látszik, hogy a Swift
1000 és 1300 köbcentis, 5 ajtós típusát gyártanák. A termelés első
szakaszában évi 50 ezer kocsi készülne Esztergomban, a Labor MIM
gyára melletti szabad területen felépítésre kerülő gyárban, 50
százalékos magyar alkatrész-beszállítással. (Az üléseket például az
Ikarus, a sebességmérőket pedig az MMG gyártja majd). Később a
termelés 100 ezerre is felfuthat és egyéb típusokra is kiterjedhet.
A 10 milliárd jen (kb. 70 millió dollár) értékű beruházásból 3
milliárdot a Suzuki, 1 milliárdot pedig a C. Itoh kereskedőház
vállal, a japán export-import bankon keresztül. 5 milliárd jennel
egyenértékű forinthányadot a magyar fél és 1 milliárd jent a
világbank szakosított szervezete, a Nemzetközi Pénzügyi Társaság
fedezne.

    Az alapegyezmény aláírása után körülbelül két hónappal hoznák
létre a vállalkozást szervező, bonyolító és kivitelező
vegyesvállalati irodát, amelyben magyar részről fővállalkozóként a
Autókonszern RT. a résztvevő. Ezt a részvénytársaságot is rövidesen
megalapítják. Az esztergomi gyárban - amely japán tervek alapján és
koordinációval, de zömében magyar kivitelezésben épül fel - 1000
munkás dolgozik majd.

    Egy részüket Japánban képeznék ki. A termelés a legszigorúbb
japán munkaszervezési és minőségellenőrzési normák meghonosításán
alapszik majd. A kocsik egy hányadának a külföldi értékesítésére a
vegyesvállalati iroda lesz hivatott, a Suzuki közöspiaci országokban
lévő értékesítési hálózata révén. A magyar gyártás beindulása után a
Suzuki abbahagyja a Swift típus nyugat-európai kivitelét. (folyt.)


1989. december 28., csütörtök 14:26


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III melléklet FKgP Pártalkotmányról 1. oldal


III/III. melléklet FKgP Pártalkotmányról 2. oldal


III/III. melléklet FKgP Pártalkotmányról 3. oldal


III/III jelentés FKgP jelölésekről 1. oldal


III/III jelentés FKgP jelölésekről 2. oldal


SZER hallgatói telefonok:

"Kérem szeretném ha küldenének címemre a Mentsétek meg a kék Dunát című programból egy példányt, vagy ha lehet hangszalagot a következő címre: Petes András, Budapest I. Halász u. l. loll. Köszönöm szépen. - Itt Kotál Magdolna Csehszlovákiából. Ha lehet hívjanak fel holnap este, azaz június elsején csehszlovák irányítószámra továbbá o8194145. Köszönöm, Kotál Magdolna 4208104145 kérem, ha lehet hívják ezt a számot május 31-én este 19 órakor, köszönöm"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD